فیلم ماجرایی «شاهزاده پارس: شن‌های زمان» به کارگردانی مایک نیوئل پرفروشترین فیلم بازار بین‌المللی شد، اما در آمریکای شمالی از چهارمین فیلم «شرک» شکست خورد.

به گزارش خبرآنلاین، «شاهزاده پارس» که بر مبنای یک بازی کامپیوتری به همین نام ساخته شده در دومین هفته نمایش در سطح بین‌المللی در 7100 سینما در 47 کشور 59 میلیون دلار فروخت و فیلم اول شد.

فیلم جدید و پرهزینه مایکل بی در حالی پیشتاز بازار بین المللی شد که فروش آن در اولین هفته اکران در آمریکا و کانادا خیلی چشمگیر نبود.

«شاهزاده پارس» در این بازار در 3646 سینما به فروشی در حد 1/30 میلیون دلار دست پیدا کرد و پس از «شرک برای همیشه» و «جنسیت و شهر 2» در رده سوم قرار گرفت.

جیک جیلنهال، جما آرترتن و بن گینگزلی در فیلم 200 میلیون دلاری «شاهزاده پارس: شن‌های زمان» بازی می‌کنند که تولید استودیو دیسنی است. داستان در پارس (ایران) دوران باستان روی می‌دهد و درباره یک شاهزاده خودسر است که برای مبارزه با نیرویی شیطانی با یک شاهزاده خانم اسرارآمیز همراه می‌شود.

مایک نیوئل کارگردان «شاهزاده پارس» سازنده فیلم‌هایی چون «دانی براسکو»، «لبخند مونا لیزا»، «هری پاتر و جام آتش» و «عشق سال‌های وبا» است.

رده دوم جدول فروش آمریکای شمالی همین طور بازار بین‌المللی از آن فیلم تازه اکران‌شده «جنسیت و شهر 2» با بازی سارا جسیکا پارکر، کیم کارتل و کریستین دیویس شد. این فیلم در آمریکا در 3445 سینما 7/37 میلیون دلار فروخت و فروش آن در 3700 سینما در 17 کشور دیگر حدود 6/27 میلیون دلار بود.

«جنسیت و شهر 2» به کارگردانی مایکل پاتریک کینگ دنباله‌ای بر فیلم سال 2008 «جنسیت و شهر» است و داستان آن دو سال بعد از فیلم اول روی می‌دهد.

از سوی دیگر انیمیشن سه‌بعدی «شرک برای همیشه» تولید دریم ورکس انیمیشن و پارامونت در دومین هفته نمایش در آمریکا در 4367 سینما 3/43 میلیون دلار به دست آورد و بار دیگر در صدر جدول قرار گرفت. مجموع فروش این فیلم در بازار داخلی 133 میلیون دلار شده است.

چهارمین فیلم «شرک» در مقابل با 5/18 میلیون دلار فروش در 15 بازار و 1685 سینما رده سوم بازار بین‌المللی را از آن خود کرد.    

فیلم ابرقهرمانی «آیرون من 2» با بازی رابرت داونی جونیر با 9/16 میلیون دلار فروش در 3804 سینما فیلم چهارم آمریکا شد. مجموع فروش دنباله «آیرون من» پس از چهار هفته 6/274 میلیون دلار شده است.

فیلم حماسی «رابین هود» با بازی راسل کرو و کیت بلانشت این هفته 45 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 6/10 میلیون دلار فروش در 3804 سینما در رده پنجم قرار گرفت. فروش کلی این فیلم در آمریکا 83 میلیون دلار شده است.

«نامه‌هایی به جولیت» با بازی آماندا سایفرید و ونسا ردگریو 9/5 میلیون دلار فروخت و فیلم ششم شد و کمدی «فقط رایت» با بازی کوئین لطیفه هم با 2/2 میلیون دلار در رده هفتم قرار گرفت.

کمدی رومانتیک «شب قرار» با بازی استیو کارل و تینا فی، کمدی حادثه‌ای «مک‌گروبر» به کارگردانی یورما تاکونه و انیمیشن سه‌بعدی «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» فهرست 10 فیلم پرفروش این هفته آمریکا را کامل کردند.

هالیوود ریپورتر / 30 مه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 65627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانیال IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۰
    0 0
    واقعا تاسف بار هست که دیگران از فرهنگ ما فیلم می سازند و ما فرهنگ خودمان را نهی می کنیم
  • بدون نام IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۰
    0 1
    ان هم مثل 300 نشه
  • جلال IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۱
    2 0
    هالیود از تاریخ و فرهنگ ما فیلم می سازه اونوقت تلویزیون ما از دزدان دریایی خلیج عدن فیلم میسازه و یک مشت فیلم و سریال بی سرو ته راجع به لبنان و فلسطین وعراق اخرین شاهکار تلویزیون هم سریال کیمیاگر بود که آدم از رازی این فیلم حالش به هم می خورد
  • بدون نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۱
    2 0
    دومشون گرم که به فکر ما هستند ما که فقط بلدیم درمورد تاریخ اعراب فیلم بسازیم
  • اشکان IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۱
    1 0
    درود بر کارگردانش.پیشنهاد میدم ازشاهنامه اگرفیلمی بسازد قطعاپرفروش ترین فیلم تاریخ بشر خواهد شد.رستم.سهراب.سیاوش.بیژن و....همگی کاراکترهایی هستند بی نظیر.نه تاریخ اعراب
  • مهدی IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۵
    1 0
    با این امکانات و توانایی که سینمای ما داره بهتره که فیلم نسازند
  • بدون نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۵
    0 1
    نه برادر جان اینا از فرهنگ ما فیلم نساختن از روی بازی خودشون ساختن اگه شما بازیش کرده بودید می دیدید که بیشتر عربی هست تا ایرانی فیلم ساختن از بازی ها هم مرسوم هست ربطی هم به ما و فرهنگ ما نداره