۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶

تسنیم نوشت: در جریان سفر "فدریکا موگرینی" به مسکو، مشکلات موجود در روابط دوجانبه روسیه و اتحادیه اروپا و وخامت اوضاع در سوریه مورد بررسی طرفین قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر چیژوف" نماینده دائم روسیه در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل، اعلام کرد که سفر آتی "فدریکا موگرینی" نماینده عالی رتبه اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی به مسکو که در روسیه مدتهاست در انتظار آن هستند، امکان بسیار خوبی برای بررسی مفصل روابط دوجانبه و همچنین اوضاع پیرامون سوریه خواهد بود.

چیژوف در آستانه این سفر که قرار است در تاریخ 24 آوریل انجام شود، توضیح داد: «روسیه و اتحادیه اروپا همواره بزرگترین شرکای اقتصادی-بازرگانی یکدیگر بوده و هستند. البته مذاکرات سیاسی بین مسکو و بروکسل، با توجه به حوادثی که طی چند سال اخیر رخ داده که مهترین آنها بحران در شرق اوکراین و مناقشه نظامی در سوریه است، رو به تیرگی نهاده و سطح این گفتگوها بسیار پایین آمده است. البته "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه ما و خانم "فدریکا موگرینی" در حاشیه نشستهای بین المللی زیادی با یکدیگر دیدار و گفتگو داشته اند. ولی سفر 24 آوریل این مقام بلندپایه اروپایی به مسکو، که ما مدتهاست در انتظار آن هستیم، موقعیت بسیار مناسبی برای بررسی مفصل مسائل و حل و فصل برخی اختلاف نظرات در عرصه بین المللی خواهد بود.»

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد که بررسی طیف وسیعی از مسائل دوجانبه و همچنین تبادل نظر در مورد مسائل مهم بین المللی که در میان آنها روند اوضاع در سوریه دارای بیشترین اهمیت است، در دستورکار مذاکرات خانم موگرینی در مسکو قرار دارد.

چیژوف در آخر ضمن تاکید بر اهمیت بازگشت روابط روسیه و اتحادیه اروپا به سطح عادی برای هر دو طرف، افزود: «باید منتظر بود و دید این سفر چه علامتی برای آینده روابط دوجانبه خواهد داشت.»

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =