آب منطقه‌ای کردستان نسبت به سرریز شدن سدهای استان هشدار داد

شرکت آب منطقه‌ای کردستان نسبت به سرریز شدن سدهای استان با صدور اطلاعیه‌ای به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین، شرکت آب منطقه ای کردستان در اطلاعیه ای که نسخه ای از آن به خبرآنلاین کردستان ارسال شده
از شهروندان خواسته با توجه به امکان ورود جبهه های بارشی با حجم قابل توجه بارندگی و افزایش حجم آورد رودخانه ها از اسکان در بستر رودخانه ها و پایین دست سدهای استان خودداری کنند.
در این اطلاعیه با اشاره به سرریز شدن مخازن سدهای قشلاق، چراغ ویس، زیویه، گاران، سورال، زریوار و گاوشان از شهروندان درخواست شده از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه ها و مخازن سدهای مذکور امتناع و عموم مردم، باغداران و کشاورزان در رعایت موارد ایمنی جدیت ورزیده؛ از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه بالادست و پایین دست سدهای مذکور در چند روز آینده پرهیز کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان روز چهارشنبه گفت: به منظور مهار و توسعه بهره برداری از منابع آب سطحی استان، هم اکنون 35 طرح سد مخزنی شامل 9 طرح در حال بهره برداری، 11 طرح اجرایی و 14 طرح مطالعاتی است.
اقبال شانظری در مورد سدهای سرریز استان افزود: تاکنون سدهای زیویه، سورال، زریوار و چراغ ویس سرریز شده و 2 سدقشلاق و گاران نزدیک به سرریز بودن قرار دارند.
وی اضافه کرد: در صورتی که این سدها سرریز شود و به دنبال آنها بارندگی روی دهد، حجم خروجی نیز باید افزایش یابد و در این صورت دبی آب رودخانه های پایین دستی این سدها افزایش می یابد.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =