درخواست روحانی ازکمیسیون تبلیغات: درمصوبه تجدیدنظر کنید

پس از مصوبه امروز کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات مبنی بر مخالفت با پخش زنده مناظره‏‎های انتخاباتی ریاست جمهوری، رئیس جمهور از این کمیسیون خواست تا در مصوبه خود تجدید نظر کنند.

به گزارش خبرآنلاین،رئیس جمهور که در سفر به استان فارس به سر می‎برد بلافاصله پس از اطلاع از مصوبه کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات در یکی از سخنرانی‏‎های خود، گفت: من حامی شیوه‎هایی هستم که مردم بهتر بتوانند به حقایق پی ببرند.
او که به عنوان رئیس جمهور مجری انتخابات است، با بیان اینکه قصد ندارد در مواردی که قانون به دیگران واگذار کرده مداخله کند؛ ادامه داد: از کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات می خواهم که یک بار دیگر این موضوع را مرور کند. 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه طرفدار آزادترین شیوه‎ها است، افزود: من معتقدم که همه باید حرف ها و نکات مدنظرشان را بگویند. رقابت و انتقاد و حتی مخالفت هم خوب است.

این بخش از سخنان رئیس جمهور با تشویق حضار رو به رو شد و او ادامه داد: مگر در دنیا و شرایط امروز، حکومت و یا دولتی بدون مخالف هم وجود دارد؟ همه باید بتوانند نظرات مخالفشان را بگویند. همه باید بتوانند بدون لکنت زبان سخن بگویند.

اهم اظهارات رییس جمهور را در ادامه بخوانید؛

* برخی فکر می‌کنند اگر ما بحق هستیم باید از خدا بخواهیم و خدا هم مشکلات را حل و فصل می‌کند، اما اراده و حکمت پروردگار بر این است که بار مسئولیت خود را بر دوش بگیریم و این فخری است که خداوند به انسان عطا فرموده است.

*مردم را باید به صحنه سرنوشت فرا خواند،باید در نظر داشت که شکست و پیروزی به دست ما بوده و این ما هستیم که در صحنه سرنوشت، حضور می‌یابیم و مردم را به این صحنه دعوت می‌کنیم.

*انتخابات یک امر فردی و یا حتی تنها ملی نیست،انتخابات باعث فخر و افتخار ما در جهان و تاریخ است و تجربه ۹۲ و ۹۴ نشان داد که سرنوشت ما در دست خودمان است. شاید راه امروز از سال ۹۲ کمی هموارتر باشد، چرا که در آن سال، برخی به من می‌گفتند و نامه می‌نوشتند و شک داشتند، چرا وقتی تو زیر و بم نظام را می‌دانی، اما با این حال در انتخابات شرکت‌ کردی و بتوانی رأی بیاوری.

* حضور همگان پای صندوق و مشارکت حداکثری، توصیه رهبر معظم انقلاب است. این برای سرنوشت و کشور ما بسیار مهم است و هرکس در حد توان خود باید تلاش کند تا همه مردم پای صندوق‌های آراء حاضر شوند و باید برنامه همه کاندیداها را بررسی و مقایسه کنیم و در نهایت تشخیص دهیم.

*حامی آزادترین شیوه در مناظرات هستم که مردم بهتر بتوانند به حقایق پی ببرند و انتخاب کنند، اگر چه من به عنوان رییس جمهور مسئول اجرای انتخابات هستم، اما نمی‌خواهم در اموری که قانون به بخش‌هایی واگذار کرده، مداخله کنم و امیدوارم ستاد تبلیغات انتخابات کشور، تجربه ها را بار دیگر مرور و تصمیماتی که راجع به نحوه مناظره‌های انتخاباتی اتخاذ شده،بررسی کند.

* طرفدار شیوه‌ای هستم که آزادترین شیوه باشد. همه باید بدون لکنت زبان سخن بگویند و نقد کنند و نکات مد نظر خود را اعلام نمایند.

*رقابت و انتقاد خوب بوده و حتی مخالف هم خوب است، مگر می‌شود در دنیای امروز، حکومتی داشته باشیم که هیچ مخالفی در آن نباشد و انتقاد نیز که جای خود را دارد و همه باید به راحتی و بدون لکنت زبان انتقاد کنند.

*در ۴ سال گذشته برخی از دوستان به من می‌گفتند، چرا پاسخ این همه تخریب علیه دولت تدبیر و امید را نمی‌دهید،ما در میان همه دوستانمان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یکی از صبورترین افراد در برابر مخالفین می دانم. ایشان صبر، تحمل و گذشت بسیار داشت.

*این افتخاری برای ماست که کشور ما آزاد است. البته نقد بسیار خوب بوده و تخریب خوب نیست. دروغ گناه بزرگ و اقدامی خلاف فرهنگ ایرانی است.

*در خصوص مسایل بانک‌ها، نمی‌گویم که هیچ‌چیز تغییر نکرده و طی دو سال قبل بانک‌های ایران به اقتصاد مقاومتی، کمک بسیاری کردند و در مجموع وضعیت بانک‌ها بهتر شده است.بانک‌ها طی این مدت، ۴۳ درصد تسهیلات بیشتر برای واحدهای تولیدی، در نظر گرفتند و در همین حال به ۲۴ هزار واحد نیمه فعال کشور، تسهیلات لازم را ارایه کردند.

* امروز سود بانکی با تسهیلات بانکی، پایین آمده، ما در عین حال هنوز بانک‌ها، بار سنگینی را در اقتصاد کشور به دوش دارند و باید مشکلات فراوان این بخش را حل و فصل کنیم.

*در ۵ سال قبل از دولت یازدهم، سالانه کمتر از ۱۰ هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد شد و این برای آن دوره با درآمد نفتی خوب بسیار کم و پایین است.

* در سال ۹۵ افراد جویای کار در کشور، یک میلیون و دویست هزار نفر بود که این میزان، تعداد جویای کار در تاریخ کشور، کم‌نظیر است و بار مسئولیت سنگینی را بر دوش ما قرار می‌دهد.

*برای اولین بار در تاریخ ایران و در این دولت توانستیم همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

* ایجاد ۲۱ هزار تخت بیمارستانی در دولت یازدهم، اقدام بسیار بزرگ و ارزشمندی است و و بیش از یک پنجم تخت های بیمارستانی در دولت یازدهم ایجاد شد.
امروز بار هزینه‌های بیمارستانی برای مردم کاهش یافته و بسیاری از داروها تحت پوشش بیمه قرار دارند و قیمت بسیاری از داروهای خارجی که وارد می‌شده، به نصف تقلیل یافته است و باید این راه و مسیر تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه پیدا کند.

*به واسطه تحریم‌ها بازار صادرات نفت از ایران، گرفته شده بود و تنها یک میلیون بشکه می‌توانستیم نفت صادر کنیم، اگر کسی تصور کند که کشوری که چند سال در تحریم بوده را می‌توان ظرف چند ماه مسایلش را حل کرد، اشتباه می‌کند، چرا که باید قدم به قدم حل و فصل شود.

*یکی از افتخارات دولت یازدهم این است که توانسته‌ایم، بدهی معوقه نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران را پرداخت کنیم و تا چند هفته دیگر این بدهی‌ها به طور کامل تسویه خواهد شد و این در حالی است که این بدهی‌ها از سال ۷۶ معوق مانده بود.

* امروز توانسته‌ایم بازار صادرات نفت را به کشور بازگردانیم و شرایط تولید نفت به قبل از تحریم بازگشته به گونه‌ای که ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت تولید و بیش از ۲ میلیون بشکه صادر می‌کنیم.

*امروز با رفع تحریم‌ها بنادر کشور به راه افتاده و کشتی‌ها با پرچم ایران، می‌توانند کالای ما را صادر کنند.

* رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضای خبرگان رهبری فرمودند که کشور در حوزه نفت و گاز نیاز به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد که باید از سرمایه خارجی هم در این راستا استفاده شود.

*ما باید سرمایه داخلی و خارجی را وارد میدان کنیم، چرا که ایجاد اشتغال برای جوانان مان و بهره‌برداری از میدان های مشترک با دیگر کشورها، نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

* با تلاشی که در این دولت صورت گرفته تا پایان سال ۳۰۰ هزار بشکه نفت از منبع مشترک با عراق استخراج می‌کنیم که این باید به ۷۰۰ هزار بشکه برسد و این نیازمند سرمایه‌گذاری است.

* سال‌هاست قطر از میدان مشترک گازی با ایران، ۲ برابر ما بهره‌برداری می‌کرد، با افتتاح فازهای جدید در عسلویه، توانسته‌ایم در برداشت از میدان گازی با قطر برابر شویم.

*باید پاسخ دهند که چرا دو میلیارد دلار پول را در سال ۸۷ که همه می‌توانستند بردارند در دهان اژدها کردند و زمانی که معلوم بود، نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد و مشخص بود این پول به خطر می‌افتد این کار را کردند، البته ما پیگیری این موضوع را از قوه قضائیه خواسته‌ایم و امیدواریم که این کار انجام شود. ما در دادگاه بین‌المللی، لایحه‌ای را برای شکایت تنظیم کرده و ان‌شاء‌الله بتوانیم این حق را از آمریکا پس بگیریم، اما جالب است پولها را در اختیار آمریکایی ها گذاشتند و خود را انقلابی می نامند؛ ما را که از آمریکا شکایت کرده ایم تا حقوق ملت را پس بگیریم، به لبخند به دشمن متهم می کنند!

*انقلابی کسی است که از حقوق، حیثیت و عزت مردم دفاع می‌کند و دیگری را آزرده خاطر نمی‌سازد. مسلمان کسی است که همه از دست و زبانش در امان باشد.

*کشاورزی که در سال ۹۱، ۸۸۰ میلیارد تومان پول گندم دریافت کرده، سال گذشته نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان دریافت کرده و این نشان می‌دهد که درآمد کشاورز در سال ۹۵،۱۷ برابر سال ۹۱ شده است. و این در حالی است که حقوق کارمندان، فرهنگیان و بازنشستگان امسال نسبت به ابتدای سال ۹۱، بیش از ۲ برابر شده است. البته این به معنای احقاق همه حقوق نیست.

*در این دولت هیچ زمانی نبوده که ما حقوق کارمند را کمتر از تورم بالا برده باشیم.

*ما در سال ۹۲ به صحنه آمدیم و با آرمان‌ها و برنامه‌هایی در کنار هم بودیم که برخی از آنها اجرایی و عملیاتی شده و برخی در مسیر و بین راه قرار دارد،ما باید این راه را ادامه دهیم و به کمال برسانیم و بتوانیم شرایط، عزت، خودباوری، پیشرفت اقتصادی، آرامش اجتماعی و امنیت توأم با آزادی را محقق کنیم.

* ما آماده‌ایم تا در یک حرکت بزرگ در اردیبهشت بار دیگر به صحنه بیاییم، «دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره اعتدال، دوباره امید.»

گفتنی است حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور نیز در کانال تلگرامی خود از تقاضای حجت الاسلام حسن روحانی برای تجدیدنظر در مصوبه امروز  کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات خبر داده بود.
کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات امروز مصوب کرده بود مناظره های انتخاباتی ضبط شده پخش شود.

لازم به ذکر است وزیر کشور تنها عضو دولتی این کمیسیون به شمار می رود اما رسانه های منتقد دولت علی رغم عضویت رئیس سازمان صداوسیما، دادستان و نمایندگانی از مجلس و شورای نگهبان در این کمیسیون، تصمیم برای لغو مناظره های زنده را به دروغ به دولت نسبت دادند.

..

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =