دبیر چهاردهمین جشن خانه تئاتر: گدایی نمی‌کنم، کمک به ما وظیفه‌تان است

سهراب سلیمی در نشست جشن خانه تئاتر خطاب به خبرنگاران گفت: «من نه از غیر که از همکاران خودم دعوت کرده‌ام. اگر از شما می‌خواهم این رویداد را به درستی پوشش دهید، گدایی نمی‌کنم و این وظیفه‌تان است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین نشست خبری چهاردهمین دوره جشن خانه تئاتر به مناسبت بزرگداشت روز جهانی و روز ملی تئاتر (هفتم فروردین برابر با 27 مارس) صبح امروز دوشنبه چهارم اردیبهشت با حضور اصغر همت مدیرعامل این نهاد صنفی، سهراب سلیمی دبیر جشن، احسان حاجی‌پور مدیر روابط عمومی این رویداد تئاتری و مهدی قلعه رئیس هیئت مدیره انجمن کودک و نوجوان خانه تئاتر که سابقه دبیری چند دوره از این جشن را در کارنامه دارد در خانه تئاتر برگزار شد.

در ابتدای این نشست سهراب سلیمی گفت: «از سال 88 تاکنون هیچ گاه در روند برگزاری جشن‌های خانه تئاتر  مسئولیتی نداشتم و الان هم این کار را به عنوان انجام وظیفه نمی‌بینم بلکه با عشق انجامش می‌دهم.»

او خطاب به خبرنگاران ادامه داد: «شما خود از اعضای انجمن منتقدان خانه تئاتر هستید و در واقع من نه از غیر که از همکاران خودم دعوت کرده‌ام. اگر از شما می‌خواهم این رویداد را به درستی پوشش دهید، گدایی نمی‌کنم و این وظیفه‌تان است.»

سلیمی در مورد وسعت بخشیدن به گستره جغرافیایی برگزاری چهاردهمین دوره جشن خانه تئاتر توضیح داد: «امسال علاوه بر خانه هنرمندان، تئاتر شهر، تالار وحدت، پردیس تئاتر تهران (خاوران)، زیر گذر متروی چهارراه ولیعصر و ایوان انتظار میدان ولیعصر میزبان ما خواهند بود.»

او افزود: «این گستردگی یک گام صنفی رو به جلو است. ما صرفا نباید مطالبات صنفی‌مان را در بحث بیمه‌ای نیم بند جست‌و‌جو کنیم.»

سلیمی در مورد پرداخت دستمزد به کسانی که در برگزاری این جشن مشارکت می‌کنند هم گفت: «خوشحالم که در مقابل اعضای انجمن‌هایی که در برگزاری این جشن، یاری‌مان می‌کنند خجالت‌زده و شرمنده نیستم. به محض این که بودجه مربوط به این رویداد به صندوق خانه تئاتر برسد آن را بین برگزارکنندگان تقسیم خواهم کرد.»

او در مورد برپایی استیج در محوطه خانه هنرمندان و پردیس تئاتر تهران (خاوران) هم گفت: «هدف‌مان این است که مخاطب به میل خود به این جشن بیاید نه با دعوت یا اجبار. طیف تماشاگر تئاتر ما، طیفی حداقلی است و این تقصیر خودمان است. آرزوی ما افزون شدن این جمعیت است.»

سهراب سلیمی با ورود به جزئیات این جشن توضیح داد: «فضاهای ما به سه قسمت تقسیم شده است. یکی از این سه قسمت فضاهای بیرونی است که خود به دو دسته تقسیم می‌شود. یک بخش استیج که از ساعت 16 تا 18 در خانه هنرمندان و از ساعت 19 تا 20:30 در پردیس تئاتر تهران (خاوران) برگزار خواهد شد و بخش دیگر فعالیت‌های انجمن نمایش‌های خیابانی و میدانی، انجمن عروسکی و انجمن حرکت است.»

او ادامه داد: «بخش دیگر نمایشگاهی است در خانه هنرمندان که با کمک انجمن صنفی گرافیک ایران به مدیریت ابراهیم حقیقی برگزار خواهد شد و در آن پوسترهایی را که جزو اسناد ملی خانه تئاتر محسوب می‌شود به نمایش می‌گذاریم. همچنین تصاویری از زندگی پنج کارگردان بزرگ فقیدمان؛ حمید سمندریان، هما روستا، داوود رشیدی، رکن‌الدین خسروی و جعفر والی ساخته شده که از ال‌سی‌دی‌های خانه هنرمندان پخش می‌شود.»

سلیمی افزود: «سال‌های گذشته به واسطه رایزنی نادر برهانی‌مرند با رادیو در تالار ناصری خانه هنرمندان شاهد برگزاری نمایش‌های رادیویی بودیم که متاسفانه امسال به ما جواب مثبت ندادند و از آن محروم شدیم.»

او در پایان در مورد مدالیوم جشن خانه تئاتر هم گفت: «امسال در بخش نمایشگاه عکس اهدای مدالیوم نخواهیم داشت و مدالیوم سایر انجمن‌ها نیز به شرطی اهدا می‌شود که در هیئت مدیره خانه تئاتر به تصویب برسد.»

نشست خبری دوم چهاردهمین دوره جشن خانه تئاتر روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ساعت 11 در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

 

58242

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =