باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از معاون وزیر راه وشهرسازی نوشت: پیش بینی می‌شود قیمت مسکن، امسال نیز برابر با نرخ تورم بوده و شاهد افزایش ناگهانی قیمت‌ها نباشیم.

حامد مظاهریان با اشاره به اینکه آمار بانک مرکزی حاکی از آن است که قیمت مسکن ۵.۶ درصد در سال گذشته افزایش یافته است، گفت: حقیقت آن است که در طی ۴ سال گذشته قیمت مسکن ۱0.۶ درصد افزایش یافته است. وی در ادامه افزود: در طی سال‌های ۸۴ تا ۹۲ شاهد رشد ۶ برابر‌ی قیمت مسکن بوده ایم. 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متوسط قیمت هر متر مربع در تهران ۵۶۰ هزار تومان بوده که این قیمت درسال ۹۲ به ۳ میلیون ۹۵۰ هزار تومان رسید، افزود: درسال ۹۶ متوسط قیمت مسکن در تهران به ۴ میلیون ۳۷۰ هزار تومان رسید.

 مظاهریان اظهار داشت: این افزایش قیمت حاکی از آن است که شیب تند افزایش قیمت مسکن در طی ۴ سال گذشته حدود ۱۰ درصد برابر با نرخ تورم باقی مانده است. 

وی در پایان یادآور شد: پیش بینی می‌شود قیمت مسکن در امسال نیز برابر با نرخ تورم بوده و شاهد افزایش ناگهانی قیمت‌ها نباشیم.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    26 22
    این 10 درصد افزایش از کجا آمده است؟ همه فروشنده ها امسال یا به قیمت سال گذشته میفروشند یا با 5 تا 10 درصد قیمت پایین تر.
    • بی نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
      20 11
      چی میگی عمو جون یه سر برو دنبال خونه ببین چه خبره ؟؟ من از عید به اینور تو منطقه 2 محدوده ستارخان و تهران ویلا دنبال خونه نوسازم اولا که همه ملکهایی که بهت نشون میدن آشغالن و هر کدوم یه عیب و ایرادی دارن بعدم زیر شیش میلیون تومن اصلا ملک آشغالشم نمیتونی پیدا کنی . بعد هم که اعتراض میکنی میگن خوب اونی که ملکش عیب و ایراد نداشته باشه که با این قیمتها نمیفروشه من موندم اینجا همه دم از کاهش میزنن ولی ما که کاهشی ندیدیم .
    • رضا IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
      20 11
      اقا مهدی شمادوس نداری نخر وبزار پولت توبانک بمونه ولی خواهشاادرس اشتباه نده به مردم. بعد عید فایل مرغوب خیلی کم ونایاب شده تواملاکی ها نه که گرون شده باشه صاحباش نمی فروشن..
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    13 22
    قیمت رو پایین تر هم گذاشتم مشتری نیست.
    • علی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
      20 7
      همونطور که دوستان به درستی گفتند این بازار برای فروش املاک مشکل دار مثل ملک شما که ندید میگم قطعا مشتری پسند نیست هنوز خوب نیست تعمیم ندید به املاک خوب
  • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    2 0
    نمیفروشن چون فکر میکنن بعد انتخابات گرون میشه. البته نمیشه واقعا چون مسکن دیگه مثل سابق کالای سرمایه گزاری نیست.