۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، گزارشی از آخرین وضعیت مسکن مهر اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین،در گزارش احمد اصغری مهرآبادی آمده است:«دولت یازدهم علاوه بر ساخت، تکمیل و تحویل ۳۲ درصد از واحدهای مسکن‌مهر، ۲۳ درصد از واحدهای نیمه‌تمام افتتاح شده دولت قبل را نیز در این دوره تکمیل و به بهره‌برداری رسانده است که به درستی قابل درک است مجموع این ارقام، ۵۵ درصد خواهد بود. به نظر می‌رسد برخی رسانه‌ها در تحلیل از آمار و ارقام دچار سوء‌برداشت شده‌اند.

چندی پيش برخی از رسانه‌های ضد دولت اطلاعات نادرستی را از آمار واحدهای ساخته، تكميلي و تحويل داده شده مسكن مهر در دولت يازدهم اعلام كرده و بر پايه اين مطالب خواستار پاسخ از سوی وزير راه و شهرسازی شدند.

بر اساس اسناد و آمار موجود در سامانه مديريت مسكن مهر، آمار اعلامی از سوی وزير راه و شهرسازی، در خصوص تكميل و تحويل ۵۵ درصد از واحدهای مسكن‌مهر در دولت يازدهم، صحت دارد. مقايسه عملكرد دولت دهم بر اساس اطلاعات ارايه شده از سوی معاونت مسكن و ساختمان وقت در آن دولت نيز اين موضوع را تاييد می‌كند.

به طوري‌كه در دولت دهم صرفا حدود ۶۳۰ هزار واحد مسكوني به متقاضيان تحويل شده بود، در حالي‌كه كل واحدهای تحويل‌شده از ابتدای اجرای طرح تاكنون به حدود يك ميليون و ۵۴۰ هزار واحد مسكونی بالغ می‌شود، به عبارت ديگر، حدود ۵۵ درصد (معادل بيش از ۸۴۸ هزار واحد) از واحدها در دولت يازدهم تحويل داده شده است.

ضمنا لازم به اشاره است كه واحدهای تحويلی توسط دولت يازدهم به صورت نيمه‌تمام از دولت قبل رها شده و پس از تكميل در دولت يازدهم در اختيار متقاضيان قرار گرفته است. بنابراين اطلاعات ارايه شده از سوی وزير محترم راه و شهرسازی و حتی ذيلا موارد منتشره توسط خبرگزاری مذکور، اين عدد را به درستی تاييد نموده و كاملا در انطباق با يكديگر قرار دارند.

همچنين لازم به اشاره است كه بنا بر مدارك موجود، دولت يازدهم علاوه بر ساخت، تكميل و تحويل ۳۲ درصد از واحدهای مسكن مهر، ۲۳ درصد از واحدهای نيمه‌تمام افتتاح شده دولت قبل را نيز در اين دوره، تكميل و به بهره‌برداری رسانده است. به درستی قابل‌درك است كه مجموع اين دو عدد معادل ۵۵ درصد خواهد بود. بنابراين به نظر می‌رسد، خبرگزاري مورد نظر دچار سوء برداشت از موضوع شده است.

لازم به يادآوری است كه فرآيندهای تكميل، افتتاح و تحويل به متقاضی هريك دارای رويه مجزا بوده و موانع و چالش‌های مختص به خود را دارد كه دولت يازدهم همه اين موارد را يك به يك مرتفع نموده و در صورت اطمينان از قابليت سكونت، واحد مسكونی را به متقاضی تحويل داده است. لذا تاكيد می‌شود كه ۵۵ درصد واحدهاي تكميل و تحويل داده شده دال بر آمار كل تكميل‌شده‌ها نيست، بديهی است كه تعداد واحدهای تكميل‌شده بيش از اين عدد بوده  است.

ساير موارد اشاره شده از سوي خبرگزاری مذكور، ذيل اظهارات وزير محترم راه و شهرسازی نيز منطبق بر اطلاعات موجود در وزارتخانه متبوع بوده و مغايرتي از آن قابل استنتاج نيست. ضمنا تاكيد می‌شود كه موارد منتشره دلالتی بر عدم صحت باقی‌ماندن ۹۰ هزار واحد مسكونی از كل پروژه مسكن مهر ندارد.

لازم به توضیح است که بخشی از پرونده‌های واحدهای مسکونی طرح مهر به دلیل مشکلات حقوقی در دادگاه‌ها در حال بررسی است و هنور در خصوص آنها تعیین‌تکلیف نشده است. بدیهی است که احتساب این موارد در واحدهای باقی‌مانده، رقم آن را از ۹۰ هزار واحد افزایش می‌دهد.(بالغ بر ۱۲۵ هزار واحد) »

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =