مدیریت شهری و شورای شهر کارآمد پیش نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: برای دست یافتن به شورای شهر و مدیریت شهری کارآمد شهروندان آگاه و مسئولیت پذیر و تشکل های مردمی نقش تعیین کننده ای دارند.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ، حجت الله غلامرضایی با بيان اينكه اقتصاد مقاومتی نوعی اقتصاد و برنامه ریزی تعاملی مبتنی بر راهبرد استفاده از تهدید به عنوان یک فرصت است، اظهار داشت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکردی جهادی و با هدف تأمین رشد و بهبود شاخص های اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله توسط رهبر معظم انقلاب ارائه شده است.
وي عنوان كرد: آن چه ضرورت دارد این است که مسئولین و سیاستگذاران باید در قالب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برنامه های عملیاتی خود را پیاده سازی نمایند که مدیریت شهری از این امر مستثنی نبوده و باید متناسب با سیاستهای اقتصادی مقاومتی برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.
عضو شوراي اسلامي شهر كرج گفت:در شرایط کنونی که کشور در برخی بخش ها با مشکلات و مسائل اقتصادی فراوانی روبه رو است، گام برداشتن به سوی اقتصاد مقاومتی در حوزه شهری می تواند بستر مناسبی برای ارتقای توان مالی و کاهش هزینه های شهری فراهم نماید.
غلامرضايي تاكيد كرد: بر اين اساس حوزه اقتصاد شهری به ویژه در کلانشهرها نیازمند بازنگری و ترسیم یک نقشه علمی و عملیاتی با رویکرد اقتصاد مقاومتی است و بدون شک با تبیین و بازشناسی موضوع و با مدیریت مالی مناسب و تلاش در سایه روحیه جهادی میتوان به الگوی مدیریتی مناسب در حوزه شهری دست یافت.
غلامرضايي گفت: با این نگرش هر شهری بعنوان یک سیستم دارای ورودی و خروجی است، موادی همچون آب، غذا، انواع انرژی و سایر مواد بعنوان ورودی ها هستند که در آن با توجه به فرایندها، نگرش ها و تصمیم گیری ها مصرف شده و به شکل انجام کار یا آنتروپی یا خروجی سیستم مانند پسماند ها، آلودگی ها و پساب ها از آن خارج می شوند و روی کارکرد این سیستم، دانش، آگاهی و نگرش و اقدامات و تصمیات شهروندان و نمایندگان آنها در شوراي اسلامي شهر اثرگذار است.
عضو شوراي اسلامي شهر كرج يادآور شد: در این سیستم از لحاظ عناصر مدیریت شهری مهمترین موضوعی که می تواند در توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیر گذار باشد، توجه به موضوع برنامه ریزی و بودجه، ارزیابی عملکرد و بهبود روشها است که اینها در حیطه نظارت شوراهای اسلامی شهرها است و شهروندان با انتخاب درست و شایسته سالاری بصورت غیر مستقیم نقش تعیین کننده در این عملکردها و توسعه پایدار شهر دارند.
غلامرضايي با اشاره به اينكه باید نگاه ویژه ای به جایگاه مدیریت برنامه و بودجه در مدیریت شهری داشته باشيم خاطرنشان كرد: در این نگاه سیستمی تمام نقاط قوت و ضعف، تهدیدات و فرصت ها و تمام ظرفیت های شهر مدنظر و مورد ارزیابی قرار می گیرد، یعنی عملا شهر را مجموعه ای از سیستم ها که در کنار هم یک شهر به عنوان سیستم بزرگ تر تشکیل می دهد تا اهداف خاصی در آن محقق شود هر شهری با محیط پیرامون خود در ارتباط بوده و با آن کنش و واکنش دارد.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =