با کسب اذن رهبری،قانون جدید سربازی برای فرزندان ایثارگر و رزمنده اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در برنامه ششم توسعه آمده که فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هر ماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان آزادگان به ازای هر ماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان جانبازان به ازای هر درصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه را مشمول می‌شوند.


با این وجود هنوز این قانون اجرا نشده و بسیاری از کاربران در مورد زمان اجرای آن سوال داشتند. در این باره علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس اعلام کرد: ستاد کل نیروهای مسلح زیر نظر مقام معظم رهبری هستند ،بنابراین در صورت کسب اذن رهبری موضوع برای اجرایی شدن به سازمان نظام وظیفه اعلام می شود.


وی با بیان اینکه ابهاماتی از سوی برخی مسئولان اجرایی مطرح شده افزود:اما باید توجه داشت که قانون فعلی در مورد معافیت فرزندان ایثارگر از خدمت سربازی قابلیت اجرایی دارد بنابراین نباید به بهانه ابهام در اصلاحات جدید قانون، از اجرای قانون قبل امتناع کرد.

46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر علی A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
    36 8
    باسلام.چرا قانون خرید خدمت و کسری خدمت ایثارگرا اجرا نمیشه؟؟ چرا مردم رو گذاشتن سرکار؟چرا تکلیف مارو مشخص نمیکنن؟؟؟؟از کاروزندگی افتادیم یا بگن اجرا میشه یابگن کلا منتفیه
  • علی GB ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    13 1
    سلام،من 16 ماه خدمت کردم آیا امیدی داشته باشم برای کسری خدمت یا ن؟
  • آرمین A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
    0 1
    من ۱۷ماه خدمتم الان پدرم ۲۴ماه جبهه بوده خیالم راحت باشه؟که بهم تعلق میگیره؟