۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۹

جنبش «هر کودک، یک لپ‌تاپ» که قصد داشت با تولید لپ‌تاپ‌های 100 دلاری، فناوری دیجیتال را در دسترس تمام کودکان قرار دهد؛ به راه حل جدیدی دست یافته: آی‌پدهایی به قیمت 75 دلار که کاربری‌شان هم بهتر است.

بهنوش خرم‌روز: یادتان هست می‌گفتند لپ‌تاپ‌های بسیار ارزانی تولید خواهد شد که همه بچه‌های دنیا بتوانند یک لپ‌تاپ داشته باشند؟ اسمش هم جنبش هر کودک یک لپ‌تاپ بود. اما انگار دنیای فناوری آن‌قدر سریع پیشرفت می‌کند که این ایده‌های خوب به عمل نمی‌رسند. حالا با وارد شدن رایانه‌های صفحه‌ای، که اپل با ارائه آی‌پد در بین همه فعلا پیشگام است، این رویا تبدیل به هر کودک یک رایانه صفحه‌ای شده است.

تکنولوژی ریویو، اولین خبر خود را به به رویای تولید رایانه‌های صفحه‌ای 75 دلاری اختصاص داده است. ظاهرا شرکتی که پشت این برنامه است، همان گروه یک لپ‌تاپ برای هر کودک یا OLPC است که نتوانست آخر به لپ‌تاپ‌های 100 دلاری برسد. این شرکت در راستای هدف خود، نسل جدیدی از ال.سی.دی‌ها را هم طراحی کرده که در آن صفحه شیشه‌ای جایگزین یک صفحه پلاستیکی می‌شود که هم ضربه‌پذیر باشد و هم در نهایت مقاوم‌تر باشد. همچنین OLPC در پی یک طراحی جامع، ساده و کارا برای این رایانه‌های لمسی است تا هم بتواند فراگیر شود و هم شرکت‌های بیشتری زیر بار تولید آن بروند. اگر این رویا بالاخره محقق شود، کودکان نسل آینده زمین زندگی بهتری را خواهند داشت. دست‌کم این امید برنامه‌ریزان این طرح است.  

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 67424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =