وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم ، برنامه مشخص ارائه دهند

نماینده اراک در مجلس دهم گفت : به وزرایی در کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم رای خواهیم داد که برنامه ی روشن و قابل اجرا برای حل مشکلات تولید و ایجاد اشتغال داشته باشند و حتی وزرای غیر اقتصادی هم باید معتقد به این موضوع باشند.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، سید مهدی مقدسی در نشست امروز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری مرکزی تشکیل شد با تاکید بر این مطلب ادامه داد: در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به این دلیل حساس خواهیم بود که زمینه را برای اجرای برنامه های دولت دکتر روحانی که با افتخار از آن حمایت کرده و خواهیم کرد و همچنین پاسخ به مطالبات مردم فراهم کنیم .سهم خواهی نخواهیم کرد اما دقت لازم را در این خصوص خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه همه ی فعالیتهای کشور باید به سمت و سوی فراهم شدن زمینه ی رونق اقتصادی حرکت کند و به عنوان یک تکلیف به آن توجه شود بیان کرد: چرا در استان صنعتی مرکزی بحث کمبود و مشکلات کنسرسیوم و هلدینگ های صادراتی باید اکنون مطرح شود؟ از اتاق بازرگانی اراک برای تاخیر در پیگیری و بیان این موارد گلایه مند هستیم .چرا سند توسعه صادرات استان هنوز نباید تهیه نشده باشد؟ لازم است برنامه زمانی مشخصی در این زمینه تهیه شود.

مقدسی تصریح کرد: جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نباید فقط محدود به بیان مشکلات شود و با تایید بخش دولتی همراه باشد چون دردی را دوا نخواهد کرد بنابراین انتظار داریم اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی ، پیشنهاد و راهکارهای روشنی برای حل مشکلات بخش صادرات ارائه دهد تا مجلس هم در جهت اصلاح قوانین و رفع نواقص اقدام کند.

نماینده اراک ، کمیجان و خنداب در مجلس دهم ادامه داد : در قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و رفع موانع تولید، راهکارهای موثری وجود دارد که کمتر به آن توجه و اجرا می شود. برخی واحدهای صنعتی ،مواد تولیدی خود را در بازار خارجی با قیمت پایین تر از بورس عرضه می کنند و تولید کننده داخلی باید این کالاها را از بازار خارجی تهیه کند که سبب ایجاد مشکل شده است و قطعا با کنترل و اعمال تعرفه مناسب صادرات و واردات برای کالاهایی که امکان و ظرفیت مناسب تولید در داخل کشور وجود دارد ، حل خواهد شد. مقدسی وزارت خارجه دولت یازدهم را دارای کارنامه موفقی عنوان کرد که عاقلانه و با تدبیر مناسب مسائل مربوط به سیاست خارجه و تحکیم روابط بین المللی را پیگیری نموده اند و افزود: از بین رفتن ایران هراسی و حاکم شدن منطق به جای انفعال در این حوزه از مهمترین دستاوردهای وزارت خارجه بوده است اما انتظار داریم اولویت اصلی سفرا در کشورهای مختلف اقتصادی باشد.

وی مطالبات واحدهای تولیدی از دولت را سبب افزایش قابل توجه هزینه ها در واحدهای صنعتی عنوان کرد و ادامه داد: شناسایی و پیگیری برای احصای این مطالبات از اقداماتی است که مدیریت ارشد استان باید پیگیری لازم را در این خصوص انجام دهند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =