دوشنبه 1 آبان 1396
شنبه 17 تیر 1396 - 10:16:50 چاپ

عکسی که بازدید معاون رئیس جمهور آمریکا از مرکز ناسا را جنجالی کرد/ لطفا دست نزنید آقای پنس!

دانش > نجوم - بازدید معاون دونالد ترامپ،رئیس جمهور آمریکا به خاطر دست زدن او به قطعه‌ای از تجهیزات فضاپیمای اوریون در مرکز ناسا جنجالی شده است.

به گزارش خبرآنلاین،در عکسی که از مایک پنس  در بازدید از مرکز فضایی کندی در فلوریدا منتشر شده او در حالی دیده می‌شود که  دستش را روی قطعه‌ای گذاشت که روی آن نوشته  شده  «سخت‌افزار حساس پرواز فضایی، دست نزنید.»

این عکس به سرعت در شبکه‌های اجتماعی تبدیل به شوخی و جوک شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده این قطعه بخشی از فضاپیمای اوریون بوده است که به خاطر حساسیت آن در محلی مشهور به اتاق تمیز نگهداری می‌شود. اوریون جدیدترین فضاپیمای سازمان فضایی ناسا برای حمل انسان به فضا و اکتشافات دور دست از جمله سیاره مریخ است. مراحل اجرایی این فضاپیما پس از اتمام پروژه شاتل و بازنستگی ناوگان شاتل کلید خورد و نخستین پرواز آزمایشی بدون سرنشین خود را در ۵ دسامبر ۲۰۱۴ با موفقیت انجام داد. این فضاپیما مانند فضاپیمای آپولو از یک کپسول حامل فضانوردان تشکیل شده است که می‌تواند به فضای ماورا زمین به اکتشاف در سیارات دیگر و همچنین سیارکها بپردازد و پس از آن با فرود به زمین به وسیله چتر نجات در اقیانوس سقوط کند. معاون رئيس جمهور آمریکا پس از جنجالی شدن ماجرا در توئیتر خود از ناسا پوزش خواست و به شوخی گفت مارکو روبیو، سناتور فلوریدا به او گفته بود اگر جرات دارد، دستش را روی این قطعه بگذارد.

ناسا  هم مجبور شد بیانیه‌ای صادر و اعلام کند که که اگر دست زدن به این قطعه، اشکال داشت، قطعا، پوششی روی آن قرار می‌گرفت. ناسا گفته است علامت نصب شده برای بازدیدهای روزانه‌ای است که از این مرکز صورت می‌گیرد.

کلید واژه‌ها : ناسا - فضاپیما -