۰ نفر
۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
توضیحاتی درباره یک جدایی

یک عضو هییت نمایندگان اتاق تهران با حضور در کافه خبر موضع خود را در رابطه با تفکیک یا احیای وزارت بازرگانی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن بهرامی ارض اقدس، رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادارت اتاق تهران با حضور در کافه خبر گفت:« مهم تر از موضوع تفکیک، جایگزین آن است. باید ساختاری داشته باشیم که دوباره نیاز به یک اصلاح و جراحی دیگر نیاز نداشته باشد. اگر قرار است اصلاحی صورت بگیرد چه بهتر به بهانه احیا وزارت بازرگانی صورت بگیرد و آن اصلاح ساختار و بازمهندسی نظام دولت، حتما الان انجام شود.باید به نظر و رای دولت احترام بگذاریم چرا که احترام به خواسته دولت احترام به خواسته اکثریت مردمی است که به این دولت رای داده اند.» 

وی افزود:« در مجموع دو راه کار وجود دارد. اولی این است که مجلس به لحاظ قانونی راهکار را به دولت دهد و با یک ضرب العجل کوتاه مدت دولت خودش به جزییات ورود پیدا کند و این بازمهندسی را در خود دولت انجام دهد. راه دیگر این است که مجلس با سرعت با تشکیل کمیسیون ویژه ای با استفاده از همه کارشناسان و استفاده از تمامی نظرهای تخصصی، مجموع بخش های اصلاح ساختار ساختمانی که با وظایف دولت آشنایی دارند به جزییات ورود کند.» 

این عضو هییت نمایندگان اتاق تهران گفت:«متاسفانه در همه دولت ها به دلیل ناهماهنگی بخش های اقتصادی گرفتاری هایی برای اقتصاد کشور به ویژه در سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزرات اقتصادی به وجود آمده است. در همین رابطه یک عزیزی می گفت که تجربه نشان داده سه برادر سه قلو در راس این سه سازمان قرار بگیرند باز هم در مدت کوتاهی به اختلاف می رسند. چون نگاه آن ها نگاه بخشی و نگاه پیش بردن وظایف خودشان است. در این جا ایجاب می کند که به جای نگاه بخشی نگاه یکسو و ملی را که در برگیرنده منافع عموم مردم است را ملاک قرار دهند.»

ارض اقدس ادامه داد:« من به عنوان یک کارشناس در این حوزه با کمال اعتماد به روشنی می گویم که ادغام در رسیدن به اهداف خودش موفق نبوده و قطعا احیای وزارت خانه به ویژه در این دوره واجب است. اعتقاد ندارم که تا ابد باید وزارت بازرگانی داشته باشیم، حتما اگر شرایط تغییر کند ساختار نیز باید تغییر کند. امروز به یک وزارت کاملا فرابخشی، تخصصی و صادرات محور با نگاه برون مرزی برای تسهیل تجارت خارجی نیاز داریم.»

وی عنوان کرد:« برای حمایت از حقوق مردم در حوزه معیشت، نیازمند این وزارت فرابخشی هستیم. قطعا این وزارت خانه با توجه به سابقه اش هم در پیشینه تولید برای تامین مواد اولیه، تجهیزات، سرمایه لازم می تواند به تولید کمک کند و هم در پسا تولید می تواند در بازاریابی، فروش، تبلیغات و برگزاری نمایشگاه های بین المللی پشتیوانه صادرات باشد. » 

ارض اقدس خاطر نشان کرد:«در شرایط فعلی ایجاد وزارت خانه فرابخشی برای انجام تجارت خارجی و سرمایه گذاری خارجی حتما به نفع اقتصاد ملی است.»

گفت و گوی کامل خبرگزاری خبرآنلاین با محسن بهرامی ارض اقدس، رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادارت اتاق تهران به زودی منتشر خواهد شد.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    1 1
    چه تیتر خوبی زدین
  • مرسده غلامی A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    1 0
    امید دارم به زودی به دید گاه لازم برسید