نامه نیوز نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: قالیباف سعی کرد تا از هر راهی که می‌تواند رای مردم را به سمت خود جذب کند،‌غافل از اینکه مردم ما دیگر عوام نیستند. او متاسفانه هنوز هم مشورت‌های اشتباه می‌گیرد.

داریوش قنبری با اشاره به ادعای اخیر قالیباف مبنی بر اختلاف یک درصدی آرا میان او و روحانی گفت:‌ قالیباف اگر واقعا فکر می‌کند اختلاف کمی میان آرا وی و روحانی بوده پس چرا کنار رفت؟ قالیباف بخاطر ترس از باخت از صحنه انتخابات کنار رفت. قالیباف رای اکثریت اصولگرایان را به همراه نداشت و در میان همفکرانش هم از جایگاه محکمی برخوردار نیست.

وی ادامه داد:‌ قالیباف به دلیل مشورت‌های اشتباهی که در زمان انتخابات از سوی مشاوران خود می‌گرفت و ناشی‌گری‌هایی که در مناظرات انجام داد همان میزان رای و پایگاهی را که داشت هم از دست داد. قالیباف برای اینکه شکست دیگری را متحمل نشود و شان منزلتی که دارد زیر سوال نرود از ادامه رقابت‌ها انصراف داد. به نظرم اکنون نیز طرح اینگونه مباحث صحیح نباشد.

قنبری با بیان اینکه قالیباف اگر احتمال پیروزی در انتخابات را می‌داد،‌ کنار نمی‌کشید؛ خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که ما از قالیباف داریم به نظر نمی‌رسد که برای انصراف یا بدون خواست قبلی پا به عرصه انتخابات گذاشته باشد. قالیباف هیچ حرف جدید و مثبتی را برای گفتن در مناظرات نداشت. قالیباف حتی توان بحث کارشناسی را هم نداشت و سعی کرد فقط حریف را تخریب کند. مردم نیز با انتخابی که کردند نشان دادند که به رشد سیاسی رسیده‌اند و تحت تاثیر اینگونه مسائل قرار نمی گیرند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه قالیباف در انتخابات اخیر همانند یک فرد کاملا پوپولیست ظاهر شد،‌تصریح کرد: قالیباف سعی کرد تا از هر راهی که می‌تواند رای مردم را به سمت خود جذب کند،‌غافل از اینکه مردم ما دیگر عوام نیستند. او متاسفانه هنوز هم مشورت‌های اشتباه می‌گیرد و فکر می‌کند میزان آراءش فاصله کمی با روحانی دارد!

قنبری با اشاره به سخنان قالیباف مبنی بر اینکه با خواست دیگران وارد عرصه شدم و با خواست دیگران هم کنار رفتم، گفت: این سخنان حاکی از آن است که قالیباف از اراده کافی برخوردار نیست و تحت تاثیر سخنان دیگران قرار دارد. اما جدای از این بحث، من معتقدم که قالیباف از همان زمانی که شهردار تهران شد فکر ریاست جمهوری را در ذهن می‌پروراند. قالیباف بر روی صندلی شهرداری آرام و قرار نداشت و چشمش همواره به پاستور بود.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قالیباف از ابتدا سعی کرد تا کاندیدای واحد اصولگرایان باشد، اما اصولگرایان با توجه به مسائلی که در مورد وی مطرح بود، حاضر نشدند که پشت سر او قرار بگیرند. در مجموع قالیباف در میان راه مانده بود اگر انتخابات را ادامه می داد، رای بسیاری پایینی را کسب می‌کرد و آبرویش را کاملا از دست می‌داد. قالیباف متوجه شد که اصولگرایان تمایل بیشتری به سمت رئیسی دارند به همین دلیل کنار کشید تا یک منتی را هم بر سر آقای رئیسی بگذارد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه جریان اصولگرایی، گفتمان خود را در میان مردم از دست داده است، خاطرنشان کرد: مردم هم کاملا متوجه شدند که در انتهای این تفکر چیزی نیست. در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری نشان دادند که اصولگرایان توانی برای اداره کشور ندارند. معتقدم همین 16 میلیون رای هم متعلق به جریان فکری اصولگرایان نیست و بیش از 10 میلیون نفر از آن‌ها به دلیل افزایش یارانه به رئیسی رای دادند. رای اصولگرایان با بسیج کردن افرادی مانند تتلو به زور به 6 میلیون می‌رسد.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    0 0
    تفسیر و استدلالتون منطقیه. البته مشاوران قالیباف در نهایت یک توصیه خیلی خوب به او کردند که انصراف بده وگرنه الان هیچ منزلت و جایگاهی نداشت.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    0 0
    نهایت 6 میلیون رای دارند بقیه همه رای به پول و یارانه و..است رایی ندارن
  • سعید A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    0 0
    بنده خدا قاطی کرده از اینجا مانده واز انجا رانده شده
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    0 0
    در متن نوشته تکراری داشت و می شد مفیدتر و خلاصه تر باشد . در کل قالیباف را شست
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    0 0
    معتقدم همین 16 میلیون رای هم متعلق به جریان فکری اصولگرایان نیست و بیش از 10 میلیون نفر از آن‌ها به دلیل افزایش یارانه به رئیسی رای دادند. رای اصولگرایان با بسیج کردن افرادی مانند تتلو به زور به 6 میلیون می‌رسد.