وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دهمین دوره همایش فرهنگی، آموزشی اندیشه های آسمانی پیامی صادر کرد که عصر دهم شهریور توسط حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد قرائت شد.

به گزارش خبرآنلاین متن پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ

مسجد از آغاز تاسیس علاوه بر آن که خانه امن الهی بوده است، مسند قضا و محفل دانش اندوزی و مکانی مقدس برای بهره مندی از فیوضات ربانی بود. مسجد نیز منبع نور افشانی مبلغان،سالکان و تشنگان راه حق گردید، منصبی که جایگاه پیامبران ،اوصیاء و اولیاء الله بود.

در آیات نورانی قرآن و روایات گران سنگ پیامبر(صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین (علیه السلام)، بر ضرورت آبادانی و توجه به مساجد با رویکرد تربیتی،معنوی و انسان ساز تاکید شده است. از این رو ، شایسته است با احساس مسئولیت و دغدغه مندی در این زمینه، مساجد را مظهر بهجت روحانی و نشاط ایمانی قرار دهیم.

حضور شما مدیران ،فعالان و فرهیختگان کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در همایش آموزشی فرهنگی «اندیشه های آسمانی» در جوار مضجع نورانی و ملکوتی امام علی بن موسی الرضا، (علیه آلاف التحیه و الثنا) را ارج نهاده و آن را فرصتی مغتنم برای ترویج گفتمان مسجد طراز اسلامی و رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) نیز هست می دانم.

از اهتمام، تلاش و ممارست همکاران عزیز خود در ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و همچنین علما، ائمه جماعات، مدیران استانی و دست اندر کاران این جشنواره به ویژه جوانان مومن،متعهد و پرشور کانونی به سبب برگزاری شکوهمند این رویداد آموزشی- فرهنگی صمیمانه قدر دانی می کنم.

امیدوارم با بهره گیری از این مجال، در مسیر پیروی از دستورات اسلام ناب محمدی و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام های ارزشمندی برداریم، از خداوند متعال توفیق یاری شما بزرگواران را در این حرکت ارزشمند تحت توجهات خاصه امام عصر،حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف مسألت دارم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =