ایرنا نوشت: شرکت رسانه ای اجتماعی توئیتر اعلان کرد که یک گروه رسانه ای روس مرتبط با دولت مسکو در جریان مبارزات انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، مبلغ 274 هزار دلار برای تبلیغات در توئیتر هزینه کرده است که احتمالا برای تلاش به منظور اعمال نفوذ بر این انتخابات بوده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، توئیتر افزود: اطلاعات در باره تبلیغات و آگهی از روسیه را در اختیار بازرسان کنگره آمریکا قرار داده است. مسکو به انتشار اطلاعات نادرست در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا که به پیروزی دونالد ترامپ منجر شد، مظنون است.
بر اساس بیانیه ای که در وبلاگ توئیتر منتشر شده است، کالین کراول معاون این شرکت در امور سیاست های همگانی، روز پنجشنبه با دو عضو هیات کنگره ملاقات کرده است که در باره مداخله روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحقیق می کنند.
بر اساس بیانیه توئیتر، این روند تداوم خواهد داشت و ما به همکاری با بازرسان ادامه خواهیم داد.
توئیتر پس از آن به بررسی تلاش های عوامل خارجی برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا پرداخت که فیس بوک اعلان کرد که 450 حساب کاربری شناسایی شده که ظاهرا برای این منظور استفاده می شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =