کشاورزی دانش بنیان در استان البرز ریشه بگیرد/ لزوم رویش جوانه های آمیخته با فناوری های نوین

استاندارالبرز با اشاره به ظرفیت های این استان در حوزه کشاورزی،بر ضرورت پیوند خوردن محصولات کشاورزی با علوم دانش بنیان تأکید کرد.

به گزارش خبر انلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،" دکترمحمدعلی نجفی" ظهر امروز دیدار خانواده جهادکشاورزی گفت: آمارها و وضعیت تولیدات کشاورزی استان البرز بسیار امیدوار کننده است.
وی با اشاره به ظرفیت های غنی علمی و تحقیقاتی در این استان خاطرنشان کرد: مراکز تحقیقاتی بزرگ ملی و اولین دانشکده کشاورزی کشور در این استان واقع است و باید پیوندی بین این مراکز علمی و فناوری با روند تولید محصولات کشاورزی ایجاد کرد.
استاندارالبرز با تاکید بر توسعه ظرفیت های اشتغالزایی در بخش کشاورزی ادامه داد: توسعه کشاورزی دانش بنیان و ارتقا فناوری های نوین کشاورزی در کنار گسترش تشکل ها و تعاونی ها در برنامه کاری قرار گیرد.
وی افزود: اراضی کشاورزی در این استان و تولید محصولات نمونه باغی و زارعی شرایط ویژه و منحصر بفردی را در این استان فراهم کرده است.
دکتر نجفی بیان کرد: با وجود چنین ویژگی ها و ظرفیت هایی، اقتصادی شدن کشاورزی امری مهم تلقی می شود اما با محدودیت اراضی موجود باید نهایت بهره وری را در تولیدات زراعی و باغی داشته باشیم و راهکار دستیابی به این مهم نیز تسلط بر فناوری های نوین در تولید محصولات کشاورزی خواهد بود.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =