روایتی مستند از اعتراضات مردمی بحرین در «بیمارستان سلمانیه»

عابدین مهدوی با جدیدترین اثر مستندش با نام «بیمارستان سلمانیه» که روایتی از اعتراضات مردمی بحرین است، متقاضی شرکت در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم مستند 46 دقیقه‌ای «بیمارستان سلیمانیه» که در یازدهمین جشنواره سینما حقیقت شرکت خواهد کرد با تصویری از کودکانی شروع می‌شود که بر دوش پدران خود در تظاهراتی آرام، پرچم بحرین را در دست دارند و شعر و سرود می‌خوانند و شادند و با تصویری پایان می‌گیرد که کودکی زخمی در آغوش پرستاری است که در راهروی بیمارستان سلمانیه، با چشمانی اشکبار می‌دود.

داستان این فیلم در درون بیمارستان سلمانیه شهر منامه روایت می‌شود و اتفاقات و اعتراضات مردمی در بحرین، از سال 2011 تا 2016 در درون این بیمارستان به تصویر کشیده می‌شود و راوی این اتفاقات هم نوجوانان و جوانان بحرینی هستند...

عابدین مهدوی متولد سال 1360 در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی کارگردانی سینما است. او از جمله فیلمسازان مستند بحران است که از سال 1382 تاکنون، بیش از 30 اثر مستند را در مناطق جنگی و بحرانی دنیا تهیه و کارگردانی کرده است؛ از جمله «نسل درد»، «غزه»، «هائیتی زنده است»، «فرزندان بولیواری» و...

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت را طی روزهای 19 تا 26 آذرماه ، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

57243

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =