ایرنا نوشت: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیستمین سمینار بین المللی «ادواردو امالدی» گفت: نقش عمده ای در اجرای برجام و رسیدن به توافق هسته ای داشته ایم.

یوکیا آمانو روز دوشنبه در بیستمین سمینار بین المللی «ادواردو امالدی» با موضوع «همکاری بین المللی برای تقویت ایمنی، امنیت هسته ای و عدم گسترش سلاح های هسته ای» در رم پایتخت ایتالیا با تاکید بر نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی در اجرای برجام گفت: اجرای این توافق مستلزم مرحله آماده سازی و تایید آن از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی بود و در این راستا باید در مورد مسائل گذشته (ابعاد برنامه هسته ای ایران) نیز شفاف سازی می شد.

این سمینار به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس آژانس بین المللی انرژی اتمی و پیمان ' EURATOM' درباره همکاری های بین المللی، علمی و فنی در زمینه امنیت و منع گسترش هسته ای برگزار می شود و در آن حدود 40 مقام یا چهره برجسته از چهار قاره اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا سخنرانی خواهند کرد.

طبق برنامه اعلام شده قرار است که علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی فردا در این کنفرانس سخنرانی کند. وی سپس به دعوت رسمی بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلستان، ایتالیا را به مقصد انگلستان ترک می کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =