مراسم اربعین، آزمون مخلصان دینی و اقتصادی

اربعین فرصت خوبی است تا ارادتمندان اهل بیت و به ویژه امام سوم شیعیان تا ارادت خالصانه خود را به مقام ایشان ابراز کنند؛ بروند و ببیند چگونه با پای پیاده مرد و زن، خردسال و پیر، ازکشور های گوناگون عاشقانه در این مراسم شرکت می کنند. حضور گسترده مردم عاشق در این مراسم نشان از این وفاداری است و ابلاغ به جهان که ای مردم دنیا اگر روزی و روزگاری حسین بی یار و یاور شهید شد و خاندانش را به اسارت بردند اینک جمعیت میلیونی مردم به زیارت او می آیند.

خوب این زیارت دسته جمعی میلیونی هزینه دارد و باید دید این هزینه از کجا تأمین می شود و چه کسانی و چگونه تأمین، و چگونه هزینه می شود.
بعضی ها ممکن است بگویند ای آقا در دستگاه امام حسین این حرفها درست نیست. برای امام هر چه خرج کنی جا دارد. البته حرف بدی نیست ولی باید پرسید اگر از خود امام سوال کنی که این برگزاری این مراسم با وام گرفتن از اجنبی و با کالای وارداتی و خارجی و فرهنگ سازی بیگانه دارد سامان می یابد و بهره برداری واقعی از آن کسانی است که اگر شما آنها را بشناسید از خیر هر چه زیارت است می گذرید، آنوقت چه می گوئید؟

به هرحال تدارک و پذیرایی این جمعیت میلیونی پول می خواهد، سلامت و بهداشت می خواهد، آموزش می خواهد و خیلی چیزهای دیگر. البته و صد البته میزبانان و به ویژه کشور عراق به این امر واقفند و بهره برداری های اعتقادی نه سیاسی خاص از آن را خواهند داشت.

ایران یکی از این مشارکت کنندگان بزرگ در این میهمانی است و چون خود را از علاقمندان به امام می داند باید ببیند که چقدرسرمایه گذاران ایرانی در تدارک بهینه این مراسم مشارکت دارند. آنها نه به خاطر سود شخصی بلکه برای بالابردن توان اقتصادی جمهوری اسلامی چه مشارکتی دارند تا در راستای اهداف واقعی امام هزینه شود. تا کشور محب امام حسین آباد شود و از وابستگی نجات یابد و اقتصادش نه از راه نامشروع که از راه درست سامان یابد. آیا برنامه ریزان و دولتمردان و به همراه بخش خصوصی و علاقمندان در کنار اهداف پاک اعتقادی و دینی خود به چنین چیزی هم فکر کرده اند و یا فکر می کنند و یا بر عکس احتمال می دهند این کار ریا کاری است و امام حسین از این کار ناخشنود می شود؟
در مراسم حج هم همین است؛ شما حتما دیده و شنیده اید که چین بزرگترین برنده مراسم حج سالانه مسلمانان است و چه کشور دوستدار مسلمانان!

در مراسم مشهد هم همین است
پس مخلصان اقتصادی کجایند؟ از دولت و ملت، آنهایی که دلشان نه برای خود که برای عظمت ایران می تپد و دوست دارند ایران از تنگنا بیرون آید. آنهائی که می دانند عراق بهترین بازار و نزدیکترین بازار است. آنهایی که فکر می کنند باید نگاه مردمی عراق را نسبت به کیفیت و صداقت جنس ایرانی، و نه تقلب و فرصت طلبی از جانب بعضی، جلب کنند و بازار پایدار ایجاد کنند. آنهایی که فکر می کنند می توانند در آنجا رقیب اجناس ترک شوند. دست کم آماری گرفته شود که در این مراسم این چنینی و با شکوه اجناس کدام کشور بیشتر مصرف شد و مردم از کیفیت جنس کدام کشور ها بیشتر رضایت داشتند. من فکر نمی کنم تا کنون کسی به فکر این نوع بهره برداری ها افتاده باشد، که اگر با نیت خالص باشد خود نوعی عبادت و شاید برترین عبادت باشد.
امام حسین کشور های اسلامی را آباد و آزاد می خواهد و یکی از ابزارهای مهم آزادی عدم وابستگی اقتصادی، داشتن نشاط تجاری و امید برای سرمایه گذاری های بهینه است. سوال من این است که در کنار تدارک های لازم برای اربعین چه کسانی به خاطر خدا برای نجات کشور از بحران فکر کرده و برنامه داشته و آن را به اجرا گذاشته اند. یا حتی سخنی از آن به میان آورده اند؟
البته اگر شما نکنید کشور چین به نیابت، همه چیز را از سیر تا پیاز فراهم می کند تا شما در کمال آرامش و خونسردی عبادت کنید و به خدا تقرب جویید!

ما اگر گروههای کاری را برای امنیت، سلامت و آموزش فراهم کرده و به آنها آموزش های لازم را داده ایم که امید وارم چنین شده باشد باید گروههای فراوان تری را برای زمینه سازی های اقتصادی و فرهنگی فراهم کرده و به آنها برای نیل به مقاصد تجاری و اقتصادی تجهیز کرده باشیم. کسی فکر نکند این گناه است و مخل به امر عبادت که اگر این کار را نکنید دیگران می کنند و شما غرق در خوشی قبولی طاعات! و دیگران شاد از اینکه محصولاتشان را آب کردند و پول های شما را گرفتند و کشورشان را آباد کردند!

من در مورد سرمایه گذاری های خارجی نگران نیستم به شرائطی که در قراردادها می آید نگرانم؛ درعدم بکارگیری موثر ایرانیان و انتقال دانش فنی آن ها نگرانم. من به عنوان یک فرد ایرانی که هیچ پست و مقامی ندارد وفقط دلش برای مردم می تپد سخن می گوید.
اربعین نشان می دهد شما نیروی پیاده نظام فراوان دارید و حتما پس از اربعین آمار می دهید که چقدر زائر شرکت کرد؛ لطفا آمار بدهید که چقدر به اقتصاد ایران هم کمک شد و چقدر بازاریابی اجناس ایرانی شد؟ آمار بدهید چقدر نظر مردم عراق و جهان در باره ایرانیان، منش، روش و دیدگاهشان عوض شد

آمار بدهید که چقدر از ...
و آمار بگیرید که چقدر در زمینه صرفه جوئی و جلوگیری از اسراف، بهبود محیط زیست، نشان دان رشد و بلوغ فرهنگی شیعه، ادب . متانت و بزرگواری و سخاوت راه پیمایان، مشاهداتی را داشتید و آن هار ا به تصویر کشیدید و یا گزارش تهیه کردید. چه پیامهای مقبولی برای دنیا ارمغان بردید و مصداق دستور اهل بیت شدید که برای ما آبرو و زینت باشید و نه مایه خجلت و سرافکندگی...
از امسال که گذشت، شاید هم کمی فرصت باقی است! پس از الان زمینه سازی و مطالعه کنید برای سال و سالهای بعد. دولت و بخش خصوصی دست در دست هم. یا علی.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =