بروجردی: آرشیوهای صوتی و تصویری ابزار پیوند نسل‌هاست

اشرف بروجردی در مراسم بزرگذاشت روز جهانی میراث دیداری و شنیداری گفت: «شعاری که یونسکو امسال برای این روز در نظر گرفته عبارت است از کشف کن، به خاطر بسپار و به اشتراک بگذار.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم بزرگداشت روز جهانی میراث دیداری و شنیداری در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار ‌شد. در این مراسم، دکتر اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، دکتر محمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و دکتر محمدحسن سمسار، عضو کمیته ملی حافظه جهانی سخنرانی کردند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در بخشی از اظهارات خود با اشاره به شعار «کشف کن، به خاطر بسپار و به اشتراک بگذار» یونسکو برای این روز گفت: «آرشیوهای دیداری و شنیداری، داستانی برای زندگی و فرهنگ در سراسر جهان فراهم کرده و منبع ارزشمندی از دانش‌اند؛ چرا که تنوع زبانی و فرهنگی جوامع را عرضه می‌کنند. به همین دلیل حفظ این میراث وصول اطمینان برای دسترسی نسل‌های حال و آینده و هدف نهایی حفظ حافظه جمعی عمو م مردم است.»

همچنین در این مراسم پيام ايرينا بوكووا، مدیر کل یونسکو توسط نیلوفر صادقی، سرپرست دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران قرائت و پویان آزاده، پیانیست و پژوهشگر موسیقی ایرانی به پیانو نوازی پرداخت.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =