با هم مروری بریک هفته اخبار فناوری اطلاعات ایران می‌کنیم.

خبرآنلاین:

شماره 1- رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان این‌که فیلترینگ در کشور جواب نمی‌دهد از بازگشایی فضایی جدید در حوزه خدمات اینترنتی در کشور خبر داد. برات قنبری با بیان این که ما هیچ وقت به دنبال بستن فضا نبوده‌ایم، اظهار کرد: در کشور ما فیلترینگ جواب نمی‌دهد. رویکرد ما نه انسدادی بلکه گسترش خدمات است. تجربه نشان داده است که در کشور ما اگر یک سرویسی مسدود شود، جایگزین‌های آن پیدا می‌شوند و فقط زحمت مردم زیاد می‌شود.

 

شماره 2- حسین ملک، مدیر کل امور بین الملل وزارت ارتباطات، اعلام کرد: مجری نمایشگاه جهانی موبایل بارسلونا اعلام کرده است که در سال جاری، امکان ارسال دعوت نامه برای صدور ویزا وجود ندارد، اما اگر شهروندان ایرانی ویزای شنگن یا ورود به اسپانیا را داشته باشندیا بتوانند به هر طریق دریافت کنند، می توانند در نمایشگاه ثبت نام کرده و از آن استفاده کنند.

 

شماره 3- رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات، از طراحی و ایجاد سازه امن برای اجرای اپلیکیشن‌های این حوزه خبر داد و گفت این سازه با همکاری سازمان پدافند غیر عامل در آینده نزدیک به نتیجه می رسد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در مراسم هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات گفت:باید امکان حفاظت از بیگ دیتاهای (big data) تولید شده در کشور را داشته باشیم و روز به روز ظرفیت‌های حفاظت از اطلاعات‌مان بیشتر شود.

 

شماره 4- معاون وزیر ارتباطات با بیان این که پروژه پهپاد پستی در مرحله اخذ مجوز است از اجرای کارپوشه ایرانیان تا قبل از سال 1397 خبر داد. حسین مهری، مدیرعامل پست در مورد آخرین وضعیت دو اپراتور دوم پستی، توضیح داد: دو اپراتور مشخص شد که طبق مستندات اعلام شده در حال تکمیل پرونده هستند و احتمالا ظرف یک ماه آینده مجوز این دو اپراتور اعطا می‌شود. دو شرکت در این زمینه دارای تجربه هستند و فعالیت می‌کنند و امیدواریم با حضور این دو اپراتور شاهد تحول در عرصه خدمات پستی باشیم.

 

شماره 5- رییس سازمان فضایی با بیان اینکه تمام پروژه‌های تعریف شده برای این سازمان بودجه خود را دریافت کرده‌اند، گفت که این سازمان دچار کسری بودجه نیست و تمام پروژه‌های تعریف شده به اتمام رسیده یا در حال انجام است.  محسن بهرامی گفت: این سازمان برنامه 10 ساله ای دارد که طبق برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی تدوین شده است که بودجه لازم برای این برنامه در اختیار قرار گرفته است و کسری بودجه‌ای وجود ندارد. وی با اشاره به آخرین وضعیت ماهواره‌های این سازمان، ادامه داد: تمام ماهواره‌های روی زمین، حمایت شده‌اند یا در صورت لزوم قرارداد آنها را تجدید کردیم.

 

شماره 6- مدیرعامل رایتل از ارائه اینترنت رایگان در نقاط مرزی برای ایام اربعین خبر داد. مدیرعامل رایتل همچنین از تعریف بسته‌های ویژه برای اربعین خبر داد و گفت: در بحث رومینگ تلاش این است که با همکاری اپراتور آسیا تک تعرفه پایین برای زائران انجام شود.

 

شماره 7-  وزیر ارتباطات گفت : علی رغم بدقولی اپراتورهای عراقی برای کاهش تعرفه، اپراتورهای ما به صورت یک طرفه تعرفه های خود را کاهش داده و بسته های مناسبی را برای زوار اربعین، طراحی کرده اند. آذری جهرمی با این‌ توصیه که زوار در عراق از سیم‌کارت عراقی برای مکالمات استفاده کنند، گفت: بسته‌های در نظر گرفته شده توسط اپراتورهای ایرانی در حوزه دیتا و مکالمات رومینگ تا ۶۰ درصد کاهش تعرفه در آن‌ها لحاظ شده است.

 

شماره 8 - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با سفر به استان خوزستان ، خط تولید گوشی و تبلت ویژه کودک و نوجوان انارستان را در منطقه خرمشهر، افتتاح کرد.

 

شماره 9 - مهندس محمدجواد آذری جهرمی در نشست خبری در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، از طراحی سامانه ای برای نظارت مردمی از کیفیت سرویس دهی اپراتورهای تلفن همراه خبر داد و گفت: کاربران از طریق پیامک و اپلیکیشن، کیفیت سرویس دهی اپراتورها را در جغرافیایی به وسعت ایران و به صورت آنلاین گزارش می کنند.

 

شماره 10 - طبق آخرین آمارها از رشد دسترسی خانوارها به اینترنت ۷۴/۷ درصد از کاربران اینترنت در گروه سنی ۲۰ تا ۴۹ سال قرار می‌گیرند و ۲۷/۳ درصد از کاربران نیز در گروه سنی ۵۰ تا ۸۹ سال هستند. به طور کلی نیز نسبت به سال ۱۳۹۲ کاربران اینترنت ۵۱ درصد رشد داشته اند. همچنین ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار خانوار معادل ۶۱ درصد از کل خانوارهای کشور به رایانه دسترسی دارند. تعداد کاربران شش سال به بالای اینترنت نیز ۳۸ میلیون و ۹۹۶ هزار نفر است که معادل ۵۳ درصد از کل جمعیت کشور و در واقع ۱۵ میلیون و ۵۱ هزار خانوار از کل خانوارهای موجود هستند. نسبت خانوارهای دارای اینترنت به کل خانوارها هم ۶۲ درصد است. مشترکین فعال پهن باند سیار به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت ۵۱.۳۷ نفر است. مشترکین پهن باند ثابت به همین نسبت ۱۲.۹ نفر به ازای هر ۱۰۰ نفر است. این آمار در شرایطی است که پهنای باند اینترنت داخلی ۶.۹۶۳.۲۰۰ مگابیت بر ثانیه و پهنای باند اینترنت بین الملل استفاده شده تا اواخر خرداد ماه سال جاری (۱۳۹۶) حدود، ۷۶.۸۲۰.۴۰۸ مگابیت بر ثانیه بوده است. پهنای باند اینترنت بین الملل قابل استفاده نیز تا همین ماه در سال ۱۳۹۵، حدود ۹۹۴۹۴۵ مگابیت بر ثانیه و سرانه پهنای باند اینترنت به ازای هر نفر نیز ۱۰ مگابیت بر ثانیه بوده است.

 

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =