ایسنا نوشت: رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، جزییات مقررات بهره‌مندی از کسر خدمت فرزندان ایثارگران را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی درباره اجرای شرایط بهره‌مندی از کسر خدمت فرزندان ایثارگران گفت: مطابق با قانون جدید که برای اجرا نیز ابلاغ شده، سالانه 20 هزار نفر که بیشترین امتیاز را داشته باشند، می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این افراد می‌بایست اطلاعات خود را درباره سامانه‌ای به ثبت برسانند، ادامه داد: در حال حاضر افرادی که پدرانشان 30 ماه یا بیشتر در جبهه بوده یا 25 درصد جانبازی داشته باشند از سربازی معاف هستند. اما براساس این قانون افرادی که کمتر از این مقدار سابقه داشته باشند، نیز می‌توانند کسر خدمت دریافت کنند و البته از 18 آذر ماه امسال کسر خدمت ایثارگری صرفا در چارچوب مقررات جدید بوده و سایر مقررات قبلی از جمله بهره مندی متولدین ماقبل سال 1373 از 9 روز کسر خدمت به ازای یک ماه رزمندگی یا آزادگی با یک درصد جانبازی لغو خواهد شد.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه چه معیاری برای انتخاب این 20 هزار نفر در هر سال وجود دارد گفت: کسانی که بیشترین امتیاز کسب کنند، در اولویت هستند. به عنوان مثال فردی که خدمتش 28 ماه سابقه حضور در جبهه داشته باشد نسبت به فردی که پدرش 10 ماه در جبهه بوده امتیاز بیشتری دارد.

کمالی درباره اینکه آیا این قانون مشمول افراد در حال خدمت نیز می‌شود نیز گفت: اتفاقا کسانی که در حین خدمت هستند نیز یکی از این اولویت‌ها هستند، پس از آن اولویت با افرادی است که در حال اعزام به سربازی هستند، بنابراین می‌توان گفت که اگر فردی دو ماه دیگر به سربازی اعزام شود نسبت به فردی که دو سال دیگر به سربازی اعزام می‌شود اولویت دارد.

به گفته وی مشمولان غایب سربازی و نیز سربازان فراری در اولویت بهره مندی از امتیاز کسر خدمت قرار ندارند.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
    0 0
    از خبرنگاران خبرآنلاین خواهش میکنم محض رضای خدا در مورد معافیت سه برادری که 4 سال لغو شده جویا شوند و حداقل از نظام وظیفه درخواست کنند که اگر این قانون دوباره اجرا نمی شود حداقل دو یا سه ماه کسری از خدمت بدهند. باتشکر از خبرگذاری خبرآنلاین