ایرنا نوشت: علی عبدالله صالح، سندی را درباره هم‌دستی رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی منتشر کرد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، پایگاه رسمی حزب کنگره مردمی سراسری یمن، اسنادی را که علی عبدالله صالح رئیس جمهوری یمن در خصوص نامه فیصل بن عبدالعزیز شاه سابق عربستان به لیندون جانسون رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای حمایت از اسرائیل (رژیم اشغالگر) در حمله به مصر و سوریه قبل از سال 1967را که وعده افشای آن را داده بود، انتشار داد.

پایگاه خبری رسمی حزب کنگره ملی یمن، این سند را در واقع نامه فیصل بن عبدالعزیز پادشاه وقت عربستان به لیندون جانسون رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۱۹۶۶ است را انتشار داد.

ملک فیصل در این نامه تاکید کرده است که مصر از یمن عقب ‌نشینی نخواهد کرد مگر آن که اسرائیل (رژیم صهیونیستی)برای اشغال غزه، صحرای سینا و کرانه باختری اقدام کند و این مساله باعث شد که جمال عبدالناصر رئیس جمهور وقت مصر مجبور به عقب‌ نشینی شود.

ملک فیصل در این نامه به نقش خطرناک مصر در یمن و منطقه علیه عربستان و آمریکا اشاره کرد و برخی پیشنهادات را برای برخورد با این کشور و تضمین منافع مشترک آمریکا و عربستان ارائه داده است به طوری که در یکی از این پیشنهادات آمریکا باید از اسرائیل (رژیم صهیونیستی) برای حمله علیه مصر و به دست گرفتن کنترل اماکن مهم این کشور اقدام کند تا ارتش مصر از یمن عقب نشینی نماید و بدین وسیله برای مدت طولانی توجه ‌اش به اسرائیل (رژیم صهیونیستی)جلب شود.

در این نامه مصر به عنوان دشمن بزرگ عربستان و آمریکا توصیف شده است. ملک فیصل در این نامه تاکید کرده که سوریه نباید از این حمله اسرائیلی جان سالم به در ببرد و باید توجه این کشور به مساله دیگری جلب شود تا بعد از سقوط مصر برای ایفای نقش این کشور در جهان عرب تلاش نکند.

ملک فیصل همچنین تاکید دارد که کنترل نوار غزه که تحت حاکمیت مصر بوده را به دست گیرد و کنترل کرانه باختری نیز که به دست اردن بوده از دست این کشور خارج شود و هرگونه امید فلسطینی‌ها در باره بازگشت به کشورشان از بین برود و تمام کسانی که مخالف ایجاد کشور عربی در کنار اسرائیل (رژیم صهیونیستی) هستند هدف قرار بگیرند.

ملک فیصل در این نامه بر ضرورت تقویت جایگاه مصطفی بارزانی رهبر وقت کردها و حمایت مالی و تسلیحاتی از وی برای ایجاد یک کشور کرد در شمال عراق تاکید کرده است.

علی عبدالله صالح پیشتر در مراسمی وعده داده بود که یک سند بسیار مهم مربوط به جنگ سال ۶۷ را منتشر خواهد کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =