فیلم لحظه ورود ای‌تی‌آر‌ های جدید به آشیانه هما

مدیرعامل هما می گوید:« استقبال از هواپیماهای ای تی آر سبب شده تا خرید این هواپیماها تداوم داشته باشد.»

 

به گزارش خبرآنلاین،فرزانه شرفبافی صبح امروز در مراسم ورود دو فروند هواپیمای ای تی آر با بیان اینکه این هواپیماها دارای برد کوتاهی است که امکان نشست و برخاست را در اکثر فرودگاههای کشور با ایمنی بالا فراهم کرده است،اظهارداشت:«از این هواپیماها استقبال زیادی در سراسرکشور شده است.»

وی افزود:افزایش تواتر پرواز به شهرها و مناطق کمتر برخوردار منجر به توسعه اقتصادی و اجتماعی در آن شهر و منطقه می شود و علاوه بر آن در شرایط بحرانی همانطور که در زلزله استان کرمانشاه رخ داد،در شرایط بحرانی صنعت هواپیمایی ایمنی و امنیت بیشتر را بوجود می آورد.»

قرارداد خريد20 فروند هواپيماي 70 نفره ATR بعد از توافق برجام به امضا رسید تا در كنار نوسازي ناوگان هواپيمايي ايران، هواپيماهای كم ظرفيت هم برای فرودگاههای خلوت و کم مسافر تامین شود.

در ارديبهشت ما سال جاري چهار فروند هواپيماي ATR و در مهر ماه نيز دو فروند ديگر از اين نوع هواپيما در فرودگاه مهرآباد به زمين نشسته و وارد خطوط هوايي ايران شده است.

به اين ترتيب با توجه به هواپيماهاي پسابرجامي كه تاكنون وارد ناوگان هوايي ايران شده‌اند 11 فروند هواپيما وارد ناوگان هوايي ايران شده‌اند كه از اين تعداد با احتساب دو فروند ATR جديد 6 هواپيماي ATR در كنار يك فروند ايرباس ۳۲۱ و دو فروند ايرباس ۳۳۰ به ايران تحويل داده شده است. روندي كه بنا به گفته اصغر فخريه كاشان ادامه خواهد داشت.

هواپيماهاي جدید از جمله هواپيماهاي دو موتوره ميان‌برد به حساب مي‌آيند. اين هواپيما كاربردهاي مختلفي دارد و مي‌توان از آن براي جابه‌جايي مسافر و حمل بار و حتي به عنوان يك هواپيماي خصوصي استفاده كرد.

مدل این هواپیماهای جدید  ART 72-600 است كه توليد آنها از سال ۲۰۰۹ شروع شده و ظرفيت آنها ۷۸ مسافر است.

پيش از اين و در مهر ماه ميلكو راپوليبا، معاون فروش شركت ATR در خاورميانه با اشاره به تحويل ۶ فروند هواپيماي ATR به ايران، با بيان اينكه مجوز افك براي فروش هواپيمايي ATR  در ايران تا سال ۲۰۱۸ اعتبار دارد، گفته بود که برای تحويل همه 20 فروند هواپيما، دو سال ديگر فرصت داريم.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =