آغاز عملیات کپه کاری در مراتع قشلاقی رومشکان / بهترین روش برای بذر کاری

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رومشکان گفت: اصلاح و احیای مراتع کوهستانی ،ارتقاء وضعیت پوشش گیاهی از نظر کمی و کیفی ، ترویج فرهنگ منابع طبیعی، جلوگیری ازفرسایش ژنتیکی، حفظ و گسترش گونه‌های خوش خوراک از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، صحبت اله سهرابی با بیان اینکه در این پروژه از بذر بادامک استفاده شده است ،اظهار کرد: این فعالیت اصلاحی در سطح 40 هکتار از مراتع منطقه هفت کلک با مشارکت بهره برداران بومی در حال اجراست.

وی اهداف اجرایی شدن این طرح را بهبود پوشش گیاهی و تامین علوفه دامداران عنوان کرد و اظهار داشت: جایگزینی گونه های مرغوب و با ارزش به جای گونه های مهاجم ، کنترل فرسایش خاک در دامنه های شیب دار و ذخیره نزولات جوی از مزایای این طرح است.

سهرابی در ادامه تصریح کرد: کپه کاری یکی از بهترین روش های بذر کاری ، جهت احیاء و اصلاح مراتع کوهستانی محسوب می شود، که علاوه بر اشتغال زایی و افزایش تولید ، گامی مثبت در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رومشکان، منطقه کپه کاری شده را قرق اعلام کرد و افزود: کار مراقبت و نگهداری از طرح مذکور توسط افراد محلی انجام خواهد شد و از دامداران تقاضا کرد تا اطلاع ثانوی از ورود دام به این منطقه جلوگیری کنند.

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =