۰ نفر
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

مهر نوشت:مدیرعامل شرکت منابع آب ایران گفت: حدود ۱۰۸ سد در حال ساخت داریم که اغلب سدهای بزرگ هستند و ۲۹ سد مهم باقی مانده، اولویت دار است.

محمد حاج رسولی ها، با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه برای ساخت ۲۹ سد مهم اولویت دار که برای تامین آب شرب ساخته خواهند شد ، متمرکز می شویم، گفت: متاسفانه تنگناهای مالی و اعتباری برای ساخت این سدها ما را دچار مشکل کرده و پیمانکاران شرایط مطلوبی ندارند و ما نیز نتوانستیم تخصیص های خوبی به این بخش بدهیم. امسال حدود ۱۰ سد برای آبگیری و یا افتتاح در برنامه ریزی دیده شده که تاکنون شش سد به نتیجه رسیده که اغلب آنها در غرب کشور است.

وی گفت: در حال حاضر ظرفیت مخازن سدهای کشور ۵۲ میلیارد متر مکعب است که با ساخت و بهره برداری از ۱۰۸ سد در حال ساخت ظرفیت ذخایر سدها به ۷۰ میلیارد متر مکعب خواهد رسید. در ۵ تا ۶ سال اخیر هیچ سد جدیدی به طرح اجرایی کشور اضافه نشده و در برنامه پنجم توسعه ۱۷۳ سد برای ساخت داشتیم که اغلب سدهایی که قدمت بیشتر و اولویت دار بودند ساخته شده است.

وی تاکید کرد: سیاست نساختن سد جدید باید ادامه یابد ، تا بتوانیم از سرمایه گذاری های قبلی حداکثر استفاده را بکنیم. بجز در حوزه آبریز خزر که دربرنامه هفتم توسعه حدود ۱۰ تا ۱۵ سد قابل اجراست ، دیگر ظرفیتی برای ساخت سد نداریم.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    3 0
    دارم کم کم ایمان پیدا میکنم که این دست اندرکاران همه خل شدن .....آخه یکی به من بگه توی این مملکت 108 تا رودخونه نخشکیده وجود داره که بخواهید 108 تا سد روش بزنید .....یا این سدها هم شده نون دونی برای بعضی ها