۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۳

یک فعال ضدجنگ و کارشناس عدم اشاعه هسته ای در انگلیس می گوید: وزارت دفاع آمریکا بخش زیادی از بودجه خود را به توسعه سیستم های نظارتی و اطلاعاتی مرتبط با تغییرات آب و هوایی از جمله طرح 'هارپ' اختصاص داده است.

'سم آکاکی' به خبرنگار ایرنا گفت: 'ناسا' و 'آژانس نقشه برداری و تصویربرداری ملی آمریکا' که زیر نظر وزارت دفاع فعالیت می کنند اکنون در حال تحقیق بر روی تصویربرداری برای مطالعات آب و هوایی هستند تا امکان استفاده نظامی از آنها را بررسی کنند.


وی افزود: کارشناسان آمریکایی در حال تحقیق برروی محیط زیست طبیعی و پدیده هایی نظیر سیل، توفان، زلزله، رانش زمین و پیش بینی های آب و هوا و تغییرات جوی در قالب پروژه هارپ هستند.


وی تاکید کرد:'من هیچ شکی ندارم که هارپ در سال های اخیر به گستردگی برای به وجود آوردن بلایای طبیعی همچون زلزله هاییتی و سیل پاکستان مورد استفاده قرار گرفته است.'


این کارشناس انگلیسی افزود: نکته قابل توجه این است که مکان هایی که با بلایای طبیعی مواجه شده اند از نظر منابع طبیعی بسیار غنی هستند و می توانند آمریکا را برای انجام هر اقدامی وسوسه کنند.


آکاکی با اشاره به برخی از مطالعات انجام شده درباره 'هارپ'، گفت: دکتر 'روسالی برتل' از دانشمندان مشهور اذعان کرده است که کارشناسان ارتش آمریکا در حال تحقیق بر روی سیستم های آب و هوایی به عنوان یک سلاح بالقوه هستند.


'دکتر برتل همچنین گفته است که روشهای ارتش آمریکا شامل ایجاد توفانهای شدید و سیلاب و خشک سالی های هدفمند است.'
آکاکی گفت: 'نیکلاس بگیچ' یکی دیگر از دانشمندانی است که سالها برای مقابله با 'هارپ' زحمت کشیده است زیرا او می داند که این سلاح عظیم می تواند اختلالات زیادی در طبیعت به وجود آورد.


وی افزود: بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقدند هارپ یک سلاح جدید در دست ارتش آمریکاست تا با آن بتواند به سیطره خود بر دنیا ادامه دهد.
آکاکی گفت: شاید رضایت دادن آمریکا به نابودی برخی سلاح های هسته ای خود به این دلیل باشد که جایگزینی برای سلاح های هسته ای خود پیدا کرده است و آن احتمالا همان 'هارپ' است.


هارپ به ظاهر یک پروژه تحقیقاتی است که توسط آمریکا برای تحقیق درباره لایه یونوسفر (Ionosphere) که بالایی ترین لایه جو می باشد و همچنین مطالعه درباره معادن زیر زمینی با استفاده از امواج رادیویی تاسیس شده است.


برخی معتقدند زلزله 3/7 ریشتری هاییتی، موج سرمای سال گذشته در اروپا و حتی سیل اخیر در پاکستان ممکن است از پروژه هارپ آمریکا متاثر شده باشند.


آنان می گویند هارپ از طریق ارسال یک انرژی فوق العاده به لایه یونوسفر، مولکول های آن را به تپش انداخته و به بازتاب قدرتمند این انرژی وادار می سازد. این انرژی پس از کانالیزه شدن می تواند اختلالاتی مانند خشکسالی، بارش برف و باران، سرمای شدید، سونامی، توفان، زلزله و... در نقاط تعیین شده به وجود آورد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 90337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۵
    9 5
    چرنده! اصلا این آقاهه میدونه چقدر انرژی برای این تغییرات لازمه و هارپ جقدر فسقلیه؟!
  • بدون نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۵
    4 0
    لطفا تصویری از این هارپ را بگذذارید.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۵
    4 3
    به خاطر خدا کمی هر خبر ناموجهی را منتشر نکنید. هارپ برای انتقال اطلاعات طراحی شده است.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۵
    3 0
    از این آقا بپرسید آیا توفان کاترینا هم جزء همین دسیسه های دشمن علیه برادرانمون در نیوارلئان بوده؟
  • چکاوک IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۵
    3 1
    بدبختا هارپ امتحان شده جوابم داده کجای کارید؟
  • قلی IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۵
    4 1
    هارپ واقعیت داره و سلاح آینده است و مجموعهای از انتن های بهم پیوسته است که در شمال امریکا مستقر است
  • سروش IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
    3 0
    دوستان سلام / هارپ یک پروژه علمی ، نظامی است و با ارسال امواج رادیوئی به لایه های انتهائی جو می تواند در تغییرات فجعه بار آب و هوائی و زلزله های مخرب موثر باشد . همچنین هارپ سلاحی است که با جستجو در گوگل اطلاعات بسیاری در ارتباط با آن بدست می آورید.
  • حمید رضا IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
    1 4
    آقا اون کسی که مجموعه ای از آنتن های به پیوسته هست بدونه که اون آنتن ها برای آرایه ای از ماهواره های رادیویی هستند برای ثبت تغییرات ستارگان...هدف نجومی داره نه نظامی
  • محسن IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
    3 1
    هارپ واقعيت داره و آنتنهاش در الاسكا مستقر است عكسها و فيلمهاي زيادي در اينترنت از هارپ وجود داره در خليج فارس خودمون هم اتفاق افتاده مي تونيد تحقيق كنيد.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      2 0
      خودکشی دسته جمعی دلفینها در سواحل جنوبی که تا مغز استخوان پخته شده بودند.نمونه ای از آزمایش هارپ درخلیج فارس بود.
  • یک دوست IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
    1 0
    کاربران گرامی واقعا هارپ وجود داره و در هاییتی و چین و حتی در خلیج فارس هم استفاده شده. این مطالب رو با تحقیق گفتم نه همین جوری.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۳
    4 1
    اگه چیزی نمیدونید یک تحقیق کوچولو بکنید بعد درمورد چرند بودن یا نبودنش نظر بدید.
  • علیرضا IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
    1 0
    شمار زلزله هایی که پس اعلان هارپ در ایران ثبت شده رو به افزایش بوده!!!
  • علی DE ۲۰:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۲
    1 0
    بله درسته وجود داره ! حتی خود voaیک مستند راجب این موضوع پخش کرد !
  • نمیدونم A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    1 0
    تو گوگل سرچ کنید قرمز شدن آب در یای خزر در بندر انزلیاونو ببینین حتما میفهمین راست یا دروغ
  • قاسم A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    1 0
    پس این همه طوفان تو آمریکا میاد از هارپه ؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    1 1
    دشمن پدرسوخته منتظر نمینشیند که ما پیشرفت کنیم و نانش را آجر کنیم. الان روی پروژه هایی کار دارند میکنند که فقط فکر جن به آنها میرسد. یا اینکه دانشمندان ما باید بروند مثل نروژ مقاله های ای اس ای سال 2014 اتمی و الکترونیک و نانوتکنولوژی و زیستشناسی را دانلود کنند و بیایند تا دشمن را شکست دهیم و یا رقابت کنیم. به نظرم 98 درصد پیشرفت دشمنان ناشی از فعالیت دانشمندان ما است که برای به فرش اوردن دانش از عرش رفته اند و تابعیت گرفته اند. و در عین حال از دانشهای این افراد علیه خودمان استفاده میکند.