خطای دروازه‌بان ازبکستان روی طارمی پنالتی بود؟

ورزش سه نوشت: یک صحنه مشکوک به پنالتی روی مهدی طارمی، داوری دیدار ایران و ازبکستان را تحت تاثیر قرار داد.

تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ با نتیجه ۲-۲ برابر ازبکستان متوقف شد. این تساوی در شرایطی رقم خورد که در هشتمین دقیقه بازی، مهدی طارمی پس از برخورد با دروازه‌بان حریف در محوطه جریمه سرنگون شد اما در شرایطی که اعتقاد به خطای پنالتی داشت، داور دستور به ادامه بازی داد.

البته در ادامه ایران موفق شد توسط رامین رضاییان و مهدی طارمی به گل برسد و نیمه اول را با پیروزی دو بر صفر به پایان برساند اما در نیمه دوم ازبکستان بود که موفق شد دو بار دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند تا شاگردان امیر قلعه‌نویی در دومین مسابقه خود موفق به پیروزی نشوند.

کارشناسان داوری ورزش سه به بررسی صحنه مشکوک به پنالتی در این مسابقه پرداخته‌اند:

برخورد مهدی طارمی و دروازه‌بان ازبکستان (دقیقه ۸- مشکوک به پنالتی)

محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه هیچ خطایی توسط دروازه‌بان بر روی مهاجم ایران اتفاق نیفتاد، بلکه این مهاجم بود که سعی در گرفتن خطا و متقاعد کردن داور در خصوص اعلام پنالتی داشت اما داور با یک تذکر جدی و البته با ادامه بازی مسابقه رو مدیریت نموده و بهترین تصمیم را اتخاذ کرد.
مهدی عالیقدر: مهاجم خیلی شیک و زیرکانه قصد فریب داور جهت اعلام پنالتی را داشت و داور می‌توانست به دلیل شبیه سازی وی را با کارت زرد جریمه کند.
ابراهیم میرزابیگی: تصمیم داور درست بود و آقای طارمی در این صحنه تمارض کرد. او حتی می‌توانست اخطار هم بگیرد.
حسین عسگری: دروازه‌بان هیچگونه خطایی مرتکب نمی‌شود طارمی شبیه سازی می‌کند.
بابک وسیله‌بر: توپ در مالکیت بازیکن سفید بود و دروازه‌بان با باز کردن پا و خم کردن زانو مانع حرکت مهاجم شده و موجب سرنگونی ایشان شده است. باید ضربه پنالتی بدون جریمه انضباطی اعلام می‌شد. با اینکه مهاجم بزرگنمایی می‌کند اما خطای دروازه‌بان محرز است.

۲۵۱۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1839668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    نمی دانم این ها چرا به جای این کارها بازی بزرگان را نگاه نمی کنند؟ برای نمونه یکی از ویژگی های استثنایی مسی تا جای ممکن نیافتادن است و اگر هم بیافتد سعی می کند مجددا سر پا شده و مالکیت توپ را به دست بیاورد یا روی آن تاثیر بگذارد. حالا این جناب که شب و روز خبرهایش ما را کلافه کرده از سه متری می رود هوا!!!! تازه هم تیمی هایش هم از داور طلبکارند!!!!! حالم از فوتبالی که با تقلب قرار است به نتیجه برسد به هم می خورد و طارمی!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بدون شرح.
  • سید علی. شاهزاده IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    نحوه حرکت طارمی نزدیک دروازه باعث جلوگیری دروازه‌بان با زدن دست بپای طارمی مانع از عبور او وزدن گل می‌شود اگر کس دیگری جای طارمی بود داور پنالتی میگرفت باید از. Var کمک میگرفت بامید رفتن طارمی به ابنتر و نشان دادن توان طارمی در گل زدن
  • NL ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    چرا می خواهیم خودمان را فریب بدهیم ؟! فوتبال ایرانی دوست داشتید با سرمربی ایرانی ؟! بدون دفاع تیمی و پرس و فقط فوتبال تهاجمی ایرانی ؟! بفرمایید . این هم از فوتبال تهاجمی ایرانی و از آن لدت ببرید ؟! شما که از کی‌روش انتقاد داشتید که پلان بی ندارد ؟! بعد از تغییراتی که کاتانچ در خط هافبک خودش انجام داد . پلان بی قلعه نویی کجا بود ؟! شانس آوردیم که بهترین تیم تاریخ فوتبال ایران را داریم و نیز برگزاری جام جهانی با ۴۸ تیم . و اگر نه . امیدی به این تیم نبود با این مربی و کادر فنی . خلاصه بگوییم که تیم ملی با چاشنی شانس و با ۱ امتیاز از تاشکند فرار کرد . مربی مربی باشد . جو استادیوم نه بر او باید تاثیرگزار باشد و نه بر روی شاگردان تحت امر خودش .
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    نه
  • Hhh IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    با این تیم واین مربی به هیچ جا نمیرسیم .بازیکنا پیر و پا به سن کذاشته تو فوتبال با سرمربی ضعیف .فوتبال هم به سرنوشت والیبال دچار میشه