کدام جامعه عقب می ماند؟ / کتاب جدید محمد فاضلی و جعفر خیرخواهان منتشر شد

منسر اولسون با بررسی تاریخی و استدلال های نظری نشان می دهد که چگونه گروه های منافع خاص که او «ائتلاف های توزیعی» می خواند، با پیچیده تر کردن قوانین و مقررات، افزایش نقش دولت، و سخت تر کردن امکان تفاهم، برای خود کیسه می دوزند، و باعث کاهش کارآیی و درآمد کل جوامع می شوند.

گروه اندیشه: در پشت جلد کتاب تازه منتشر شده نشر روزنه، به نام «فراز و فرود ملت ها» اثر منسر اولسون و ترجمه ی محمدفاضلی و جعفر خیرخواهان، آمده است: «جامعه ای که فناوری های نو را توسعه ندهد، یا به کار نگیرد، رقابت را سرکوب کند و مانع نوآوری ها در فناوری، سیاستگذاری یا بازتخصیص منابع شود، عقب می ماند و افول می کند. منسر اولسون با بررسی تاریخی و استدلال

های نظری نشان می دهد که چگونه گروه های منافع خاص که او «ائتلاف های توزیعی» می خواند، با پیچیده تر کردن قوانین و مقررات، افزایش نقش دولت، و سخت تر کردن امکان تفاهم، برای خود کیسه می دوزند، و باعث کاهش کارآیی و درآمد کل جوامع می شوند. ایده های اولسون بینش ها و به همان اندازه مناقشات مهم و عمیقی را در باره نقش سازمان ها و گروه های ذی نفع در جوامع پیش می کشد، و به همان اندازه بینش های مهم برای درک جامعه و اقتصاد ایران دارد.

دکتر محمد فاضلی در کانال شخصی خود در باره انتشار این کتاب نگاشته است: «بالاخره کتاب «فراز و فرود ملت‌ها» اثر منسر اولسون، زیر چاپ رفت. همکاری آموزنده‌ای بود در خدمت آقای دکتر خیرخواهان. و چه زحمتی کشید سیدعلیرضا بهشتی مدیر نشر روزنه برای ویرایش و انتشار کتاب.»

کدام جامعه عقب می ماند؟ / کتاب جدید محمد فاضلی و جعفر خیرخواهان منتشر شد

بیشتر بخوانید:

درس های سیا برای کشورهای در حال توسعه
حضور مداوم علی(ع) نه فقط به عنوان امام اول شیعیان که «قهرمان مردم»
امام علی علیه السلام در سخنان زیبای دکتر علی شریعتی

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1866311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =