۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۳:۴۸

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع با اشاره به توقف تولید برخی خودروها شامل روآ و وانت پیکان در سال 90 گفت: در خصوص تولید خودروهای با کیسه هوا و ترمزهای ضد قفل رشد خوبی داشته ایم که در سال 1390 این روند ادامه می یابد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مجید هدایت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما افزود: هر چهار پلت فرم جدید خودرو در برنامه پنج ساله طراحی و تولید خواهد شد.

وی گفت: بخش خصوصی در این حوزه و در قالب قطب سوم خودرو در کشور ظهور خواهد کرد.

مدیر کل ماشین سازی ونیروی محرکه وزارت صنایع نیز گفت: از ابتدای سال 91باید استاندارد الودگی یورو چهار در تولید خودرو رعایت شود.

محسن صالحی نیا افزود: در موضوع خدمات پس از فروش متعهد شدیم که به ازای تولید هر 4 هزار دستگاه خودرو یک نمایندگی پس از فروش را اضافه کنیم که این هدف تا پایان سال 90 کاملا تامین خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد خودروهای تولیدی وبهبود فرایند تولید و کیفیت خودروها گفت : توسعه پلت فرمهای جدید با هدف کاهش قیمت و رضایت مشتریان صورت می گیرد.

وی افزود : متوسط مصرف سوخت خودروها به 7و 6 دهم لیتر میزان آلودگی co2 به 178 گرم در کیلومتر کاهش یافته است.

معاون طراحی و توسعه محصولات ایران خودرو نیز گفت: خودروی دنا همه استانداردهای 55 گانه کشور را پوشش می دهد.

نیما مصلح افزود: خودروی دنا با استاندارد آلودگی یورو چهار عرضه می شود و سپس به یورو پنج ارتقا خواهد یافت.

وی گفت: یکی از مهمترین ویژگیهای این خودرو این است که طراحی ، نمونه سازی و ازمایش ان بدست متخصصان توانمند داخلی انجام شده است.

مصلح افزود: فرایندهای بعدی تولید این خودرو مانند صنعتی سازی و تجاری سازی ان نیز بدست متخصصان داخلی انجام خواهد شد.

وی گفت: توان تولید خودروی دیزلی در کشور وجود دارد اما در صورتی که سوخت دیزل با کیفیت عرضه شود می توانیم از سال اینده این خودروها را در کشور عرضه کنیم.

مصلح افزود: خودروی دیزلی الودگی کمتر دارد و مصرف سوختش در مقایسه با خودروهای بنزین سوز 30 درصد کمتر است.

/32

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    مگر قرار بر اين نبود شهريور سال 89 خودروهاي از غير استاندارد از جمله وانت ها و روا و 405 از رده خارج بشه و اوايل سال همزمان با افزايش تعرفه كلي تبليغات شد سر اين موضوع !تازه امسال .؟ملت رو سركار گذاشتند و حواس مردم رو پرت مي كنند به اين كاري ميگن فريب كاري ملت!!
  • بدون نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    اقايون سال گذشته موسسه استاندارد زيرمجموعه وزارت صنايع در هنگام تعرفه انداختند جلو كلي تبليغات كردند كه چند خودرو از رده قرار خارج شوند حالا شهريور ماه كه رسيد مهلت دادند و حالام كه اين 2تا ماشين بازم داره توليد ميشه خيلي مسلموني!
  • بدون نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    من نمی دونم این آقایان خودشون رو برای چی میزنن کوچه علی چپ ؟!! چون با نصف قیمت این خودروی دنا (مایه فخر ایران) میشه یه ماشین هیوندا آوانته خرید . رفتن یه لگن با موتور در پیت تولید کردن البته با رینگ آلمینیومی بعد میان تو اخبار با پ رویی میگن 16 تا 25 م پولشه میخوان صادر هم بکنن البته حتما مثل سمند زیر قیمت (واقعا متاسفم)
  • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    بزك نمير بهار ميياد پس توليد 405 و پرايد قوطي حلبي حالا حالاها ادامه داره