مقام معظم رهبری در جمع مردم قم، این شهر را مذهبی‌ترین شهر ایران و خاستگاه بزرگ‌ترین انقلاب معاصر خواندند.

مقام معظم رهبری پس از استقبال باشکوه قمی‌ها سخنرانی خود را در جمع هزاران تن از مردم آغاز کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب که از ساعت 9 و 20 دقیقه در میان خیل عظیم جمعیت وارد شهر مقدس قم شدند.

به گزارش ایسنا خودروی حامل مقام معظم رهبری به علت ازدحام جمعیت بارها و بارها در مسیر استقبال متوقف شد.

استقبال‌کنندگان در مسیر با شعارهای "صل علی محمد یاور مهدی آمد"، "دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی"، "صل علی محمد سیدعلی خوش آمد"،"‌حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست"، "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست" در حال استقبال از مقام معظم رهبری خودروی حامل ایشان را همچون نگینی در بر گرفته بودند.

رهبرانقلاب پس از گذشتن از مسیر استقبال که مملو از جمعیت عاشق به نظام، امام و رهبری بود، به حرم کریمه اهل بیت(س) رفتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از ورود به حرم حضرت معصومه در مسجد بالاسر حرم مطهر مورد استقبال علما و فضلای حوزه قرار گرفتند و سپس به زیارت حرم حضرت معصومه (س) رفتند.

مقام معظم رهبری در بخشی از سخنانشان با اشاره به فتنه 88 کشور تأکید کردند که این فتنه کشور را در برابر میکروب‌های سیاسی واکسینه کرد.

به گزارش فارس، رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور مردم قم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دهم، حضور 40 میلیونی مردم کشورمان در این انتخابات را یک رفراندوم بزرگ به نفع نظام دانسته و فرمودند: دشمنان قصد داشتند با فتنه‌انگیزی این حضور پرشور را تحت‌الشعاع قرار دهند اما موفق نشدند و فتنه 88 کشور را در برابر میکروب‌های سیاسی واکسینه کرد.

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به 2 رویکرد دشمن برای ترویج اسلام منهای روحانیت و همچنین اسلام منهای سیاست، خاطرنشان فرمودند: هرآنچه دشمن بر روی آن تکیه می‌کند و نقشه راه دشمن و طرح کلی اوست و دشمن بر روی آن متمرکز است، می‌تواند یک نقشه راه و الگو در اختیار ما بگذارد، بدین طریق که همان چیزی که دشمنان آماج حمله قرار می‌دهند باید آنها را حفظ کرده و بر روی آنها تکیه کنیم.

ایشان همچنین با اشاره به تحریم‌های برخی دولت‌های استکباری علیه مردم ایران، با بیان اینکه تحریم‌ها از سال 58-59 شروع شد، اما تشدید تحریم‌ها برای این است که مردم از نظام جدا شوند، تأکید کردند: با این وجود مردم و مسئولان عملا نشان دادند که به توفیق الهی این تحریم‌ها اثر قابل توجهی بر زندگی مردم نخواهد داشت و مردم که مشکلات اوایل انقلاب را تحمل کردند امروز با مشاهده پیشرفت‌های عظیم کشور قدرتمندانه می‌ایستند و توطئه دشمن را خنثی می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان با یادآوری تذکراتی به مساله منصوبان در سطوح بالا و اهتمام دستگاهها به هماهنگی تاکید کردند.

رهبر انقلاب در جمع مردم قم تصریح کردند: دو مساله اساسی که دشمنان در باب دین دنبال می کنند یکی اسلام منهای روحانیت و دیگری اسلام منهای سیاست است.

ایشان افزودند: هرآنچه دشمن بر آن تکیه کند می تواند نقشه  راه را در اختیار ما بگذارد. 

مشروح سخنان مقام معظم رهبری متعاقبا ارسال خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 101683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =