۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۰

عکاسان ایرانی با دو مدال طلا و دو روبان افتخار مهمان جشنواره بین‌المللی عکس آرژانتین خواهند بود.

پیروزه روحانیون: امسال 50 عکاس از طرف کلوپ عکس ایران، آثارشان را به دومین دوره مسابقه بین‌المللی کلوپ عکس «کویلمس آرژانتین» فرستادند که از بین آنها 24 عکس از 14 عکاس به این جشنواره راه پیدا کردند.

«آرش حمیدی»، «ابوالقاسم قاسمی»، «امین طلاچیان»، «حسین فاطمی»، «حسین مسافری»، «حمید سلطان‌آبادی»، «حمید گردان»، «سیامک جعفری»، «محسن سادات‌نصیری»، «محمد برزویی»، «محمداسماعیل حسامیان»، «محمد توکلی»، «علیرضا عزتی» و «کیارنگ علایی» عکاسانی هستند که آثارشان در این جشنواره پذیرفته شده است.

جشنواره عکس آرژانتین، به صورت بین‌المللی و زیرنظر فدراسیون جهانی عکس، انجمن عکاسان آمریکا (PSD)، انجمن عکس آرژانتین و کلوپ عکس کویلمس آرژانتین برگزار می‌شود. این جشنواره در بخش عکاسی، سه رشته عکاسی خبری، ‌مستند و آزاد داشت و تابستان امسال در کنار جشنواره رشته‌های دیگر هنری به عنوان بزرگترین فستیوال هنری آرژانتین برپا خواهد شد.

در بخش عکس‌های خبری جشنواره عکس آرژانتین، «حسین فاطمی» توانست یک مدال طلا و دو روبان افتخار را از انجمن عکس آمریکا (PSD) دریافت کند. «محمد توکلی» هم در همین بخش مدال طلای کلوپ عکس آرژانتین را کسب کرد.

فاطمی، عکاس جوانی است که پنج سال است دوربین به دست می‌گیرد و عکس‌های خبری و مستند ثبت می‌کند. او اردیبهشت امسال به عنوان دومین عکاس ایرانی به طور رسمی فعالیت خود را در خبرگزاری یونایتدپرس آغاز کرد.
عکس‌هایی که او در این جشنواره ارائه کرد، شامل 2 عکس خبری مربوط به جنگ گرجستان و افغانستان و یک عکس درباره ایران بود. این ششمین مدال طلایی است که حسین فاطمی در طی 5 سال فعالیت در رشته عکاسی دریافت کرده است.

او که بیشتر به عکاسی خبری علاقه‌مند است می‌گوید: «بیشتر کارهایم خبری است و در مورد جنگ. مجموعه کارهایم شامل جنگ گرجستان، افغانستان بعد از طالبان، انتخابات پاکستان و جنگ لبنان بوده است و الان روی پروژه افغانستان کار می‌کنم. البته به عکاسی مستند هم علاقه‌مند هستم.»

او وضعیت عکاسی را در ایران خوب توصیف می‌کند و می‌گوید: «با توجه به رشد و گسترش فعالیت خبرگزاری‌ها در کشورمان، عکاسی خبری جایگاه بسیار خوبی دارد و روز به روز هم پیشرفت می‌کند. تا آنجا که می‌توان ادعا کرد از نظر عکاسی خبری جزو بهترین‌ها در خاورمیانه هستیم. اما از آنجایی که عکس‌های خبری مشتری بیشتری دارند و وضعیت‌ مالی بهتری بر عکاسی خبری حاکم است بیشتر جوانان به این شاخه روی می‌آورند و از عکاسی مستند غافل می‌شوند. این موضوعی نگران‌کننده است، چون هم عکاسان و هم سازمان‌ها رویکردشان در عکاسی بیشتر عکاسی خبری است و این باعث می‌شود عکاسی مستند در کشورمان جایگاه و پیشرفت خوبی نداشته باشد و به تمامی عکاسی ایران ضربه وارد شود.»

«محمد توکلی» دیگر هنرمند مقام‌آور در این جشنواره است که از هفت سال پیش عکاسی را شروع کرد و برای روزنامه همشهری عکاسی می‌کند. او یک عکس خبری درباره عاشورا در بیجار و 3 عکس مستند اجتماعی از بندرعباس را به این مسابقه بین‌المللی فرستاده بود.

دو سال قبل توکلی نمایشگاهی با موضوع عاشورا در فرهنگسرای رسانه برگزار کرده بود. عکس عاشورا در بیجار مدال طلا را برای او به ارمغان آورد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 10314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =