فارس: یک سناتور آمریکایی درباره آغاز تقابل آمریکا و چین به دلیل ارزش واحد پولی چین هشدار داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "لیندسی گراهام " یکی از سناتورهای ارشد جمهوری‌خواهان گفت که ایالات متحده با جنگ احتمالی با ایران به دلیل برنامه هسته‌ایش مواجه است و همچنین دوره‌ای از تقابل با چین را به دلیل موضوع ارز این کشور خواهد داشت.

وی که در مجمع امنیت بین‌المللی "هالیفاکس " سخنرانی می‌کرد، از اقدامی خشن در تعامل با ایران حمایت کرد و گفت: اگر "باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا تصمیم بگیرد تا فراتر از تحریم ها،‌با ایران سخت باشد، من فکر می‌کنم وی احساس خواهد کرد که بسیاری از جمهوری‌خواهان از این ایده حمایت خواهند کرد که نمی‌توان به ایران اجازه داد که به توسعه سلاح هسته‌ای بپردازد.
این سناتور جمهوری‌خواه که کشورش دارنده بزرگترین زرادخانه هسته‌ای جهان است در حالی مدعی می‌شود که نباید به ایران اجازه توسعه تسلیحات اتمی داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازرسی‌ها خود از تاسیسات هسته‌ای ایران هیچگونه انحرافی را گزارش نداده است. از سوی دیگر مقامات ایران بارها تاکید کرده‌اند که هیچ قصدی برای تولید تسلیحات هسته‌ای نداشته و برنامه هسته‌ای خود را برای مقاصد صلح ‌آمیز پیگیری می‌کنند.

گراهام در ادامه سخنان خود به آغاز دوره‌ای از تقابل با چین به دلیل ارز این کشور هشدار داد.
در حالی که غرب و ایالات متحده با بحران اقتصادی مواجه هستند، بارها از چین خواسته‌اند تا ارزش پول خود را افزایش دهد.
نمایندگان کنگره آمریکا ادعا کرده‌اند که ارزش "یوان " به طور فاحشی پایین بوده و باعث عدم تعادل در تجارت جهانی شده است.
طی هفته‌های اخیر کشورهای زیادی از ژاپن تا کلمبیا تلاش کرد‌ه‌اند تا با کاهش ارزش پولی خود حجم صادرات خود را افزایش دهند و همین موضوع نگرانی از آغاز جنگ ارزها را افزایش داده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 106298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    0 0
    به ما چه.