اظهارات خصمانه سناتور آمریکایی بعد از پیروزی جمهوری خواهان: واحدهای هوایی و دریایی ایران را منهدم کنید!

این سناتور جمهوری خواه گفت: آمریکا نباید در صورت حمله به ایران صرفا به جراحی غده اتمی این کشور اکتفا کند و باید حکومت ایران را اخته کرد!
سناتور محافظه کار عضو کمیته نیروهای مسلح و کمیته امنیت ملی سنای آمریکا در اظهاراتی خصمانه علیه ایران خواستار نابودی کامل تاسیسات نظامی و واحدهای هوایی و دریایی نیروهای مسلح ایران به ویژه سپاه ، در صورت حمله احتمالی ایالات متحده به ایران شد.

به گزارش عصر ایران و به نقل از وب سایت واشنگتن پست سناتور " لیندسی گراهام " سناتورجمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی در مجلس سنای آمریکا طی اظهاراتی در کنفرانس امنیت بین المللی " هالیفاکس " درکانادا گفت در صورت هر گونه حمله احتمالی به ایران برای نابود کردن قابلیت های هسته ای این کشور باید تمامی توان نظامی آن را نیز نابود کرد.

این سناتور جمهوری خواه گفت: " آمریکا نباید در صورت حمله به ایران صرفا به جراحی غده اتمی این کشور اکتفا کند و باید حکومت ایران را اخته کرد "!

گراهام با اشاره به اینکه از نظر او هنوز تحریم ها می توانند فشار اقتصادی لازم به حکومت ایران را افزایش دهند ، در عین حال درباره فلج کننده بودن تحریم های تشدید شده علیه ایران ابراز تردید کرد.

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده در صورت حمله به ایران تنها به جراحی غده اتمی ایران نخواهد پرداخت ، افزود : " از نظر من حمله به ایران نباید به تاسیسات اتمی این کشور که به صورت پراکنده و در هدف های سختی قرار دارد ، باشد ، بلکه باید نیروی دریایی ایران غرق و نیروی هوایی این کشور در این حمله به طور کامل نابود شود وضربه ای نهایی به سپاه پاسداران وارد کرد.

گراهام در ادامه افزود که امیدوار است مردم ایران این شانس را پیدا کنند که حکومت خود را تغییر دهند.

این نخستین بار نیست که مقامات و سناتورهای آمریکایی در اظهاراتی خصمانه و علنی با ادبیات تهدید و تحقیر سخن می گویند و این در حالی است که دولت اوباما در دو سال گذشته مدعی تغییر سیاست های واشنگتن در قبال تهران بوده است.

این سناتور آمریکایی افزود که اگر دولت باراک اوباما تصمیمی جسورانه تر در مورد برنامه اتمی ایران بگیرد، از حمایت جمهوریخواهانی برخوردار خواهد بود که اخیرا اکثریت مجلس نمایندگان این کشور را به دست آورده اند.

گراهام در عین حال مدعی شد : "آمریکا به هیچ وجه خواهان یک مواجهه نظامی دیگر نیست، اما دنیا هم نمی تواند یک ایران مسلح به سلاح هسته ای را بپذیرد".

وی افزود : "فکر می کنم به جایی رسیده ایم که مجبوریم به جای حمله محدود به زیرساخت های هسته ای رژیم ایران، توانایی این رژیم برای آغاز جنگی علیه ما و متحدانمان را از میان ببریم. این سناریوی نظامی متفاوتی است، چنین حمله ای زمینی نیست، اما قطعا توانایی رژیم را برای حمله متقابل را از میان می برد".

گراهام خاطر نشان کرد :" اگر ایرانی ها باور نکنند که ما به نیروی نظامی متوسل خواهیم شد، اگر فکر کنند که چنین چیزی غیر ممکن است، در آن صورت گمان نمی کنم بتوانیم با تحریم وضع را عوض کنیم."

این تهدیدات در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند با توجه به تجربه دو جنگ آمریکا در عراق و افغانستان ، حمله نظامی به ایران دستکم در شرایط کنونی اقدامی غیر میسر است چه آن که اگر آمریکا در محاسبه "هزینه-فایده" به این نتیجه می رسید که چنین حمله ای میسر است ، لحظه ای در این اقدام درنگ نمی کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 106430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    0 0
    فعلا كه سرمان بابت هدفمند كردن يارانه ها شلوغ است،كارمان كه تمام شد جواب هارت و پورتهاي سناتور مربوطه را هم ميدهيم
  • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    0 0
    انا شانئک هو الابتر
  • ابوالفضل مشمول از گنبد IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    0 0
    سنگ بزرگ برداشتن نشانه نزدن است
  • بدون نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    0 0
    اتم متم نداریم میدونو تنگ میکنیم مردونه جنگ میکنیم.