حسین شیخ الاسلام دبیر کل دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین در مجلس در گفت وگویی با مجله «همشهری ماه» سفر رئیس جمهور به لبنان را کاملا موفقیت آمیز ارزیابی کرد.

 به گزارش خبرآنلاین وی معتقد است که این سفر ثابت کرد که جبهه مقاومت از ایران تا لبنان یک پارچه است .

اهم مطالب این مصاحبه به این شرح است:

*پیش از سفر آقای احمدی نژاد به لبنان ایالات متحده با فشار بر مسولین لبنانی تلاش گسترده ای را به خرج داد تا آنها را مجاب کند که از حضور رئیس جمهور ایران در این کشور جلوگیری کنند.  مسولین لبنان در پاسخ گفته بودند چطور شما که با ایران در تخاصم هستید کمتر از یک ماه پیش به آقای احمدی نژاد اجازه سفر یک هفته ای به خاک خود را داده اید و وی نیز یک هفته رسانه های شما را برای نیل به اهداف خود در خدمت گرفته بود. حالا چگونه انتظار دارید که ما که با جمهوری اسلامی روابط دوستانه وصمیمی داریم از سفر ایشان جلوگیری کنیم.

* [درباره این جمله خالد مشعل که در صورت حمله به ایران ما برای این کشور دعا می کنیم] خب باید هم دعا کنند. مشعل نگفت در کنار ایران نمی جنگد بلکه گفت دعا هم می کنیم. اما بحث ان است که نباید انتظار داشت که روش های کمک را در رسانه ها اعلام کنند و این گروه ها را در موضع آش نخورده و دهان سوخته قرار دهیم. از سوی دیگر مگر ما در جنگ سی وسه روزه و یا جنگ غزه دعا برای پیروزی مقاومت دعا نکردیم.دعا اساس کار است.

* دیدارهای رسمی مذهبی نبوده است اما بله در مناطقی که رفتند بخش عمده جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دادند وطبیعتا در این استقبال شیعیان بیشتر به چشم می امدند. اگر ایشان به طرابلس لبنان سفر می کرد استقبال کنندگان سنی می شدند.مردم را که برای استقبال از شهری به شهر دیگر نمی برند. شنیدم برخی رسانه ضد انقلاب گفته بودند ایرانیانی را که برای زیارت به دمشق رفته بودند را با اتوبوس به جنوب لبنان برده بودند این افراد یا معنی استقبال مردمی را نمی فهمند یا ظرفیت اتوبوس را نمی دانند. می دانید برای اینکه آن جمعیت جابه جا شود به چه مقدار زمان وچند اتوبوس نیاز است. این نشان از ضعف تحلیل این رسانه ها در برابر اقدام بزرک مردم لبنان را دارد.

*سفر خاتمی به لبنان هم در زمان خود تاریخی و بزرگ بود.

* در ماجرای فلسطین ولبنان این امام ومقام معظم رهبری نقش اصلی را به عهده داشته و دارند و اصولا روسای جمهور تنها در بخش بسیار محدودی اعمال نظر می کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 109392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =