غلام پیروانی

جدا از هرگونه بحث فنی، همه قبول دارند غلامحسین پیروانی جزو معدود چهره‌های کم‌حاشیه و دوست‌داشتنی فوتبال ایران است. کسب عنوان چهارمی بازی‌های آ‌سیایی گوانگ‌ژو سبب شد برخی اهالی فوتبال انتقاداتی از پیروانی به عمل آورند، به طوری که او را وادار به پاسخ‌گویی کنند.

اعضای کمیته فنی  در نشست خودشان رأی‌گیری کرده و به ابقای شما نظر داده‌اند.

در جریان نیستم. ولی در جریان اظهارنظرهای غیرمنصفانه برخی دوستان فوتبالی قرار دارم.

منظورتان به چه کسی است؟

ما چهارم شدیم و  قبل از شروع مسابقات خیلی‌ها شانسی برای حضور تیم امید در جمع 4 تیم قائل نمی‌شدند. به هر حال خیلی‌ها منتقد من شده‌اند که ایرادی ندارد و  از نقطه‌نظرات آنها استفاده می‌کنم ولی سه نفر خیلی بی‌رحمانه مرا زیر سؤال بردند. حضرت علی(ع) فرموده‌اند: اگر ظلمی به شما وارد شد و فریاد نکشید منافق هستید و به همین جهت باید بگویم آقایان شرفی، چراغپور و کوثری صحبت‌های غیرواقعی و بعضاً مغرضانه درخصوص من انجام دادند.

از چراغپور آغاز کنیم.

ایشان کادر فنی تیم امید را بی‌سواد دانسته‌اند اگر سواد فنی را می‌گویند که بر همگان همه چیز روشن است و اگر سواد دانشگاهی را لحاظ قرار داده‌اند که حتماً شنیده‌اند امیرحسین مربی تیم امید کارشناس است و به زودی دکتری خواهد گرفت.

اصغر شرفی چه گفته است؟

ایشان نه‌تنها من بلکه رئیس فدراسیون را زیر سؤال برده و گفته باید از کفاشیان انتقاد کرد که پیروانی را آورده است. مگر کفاشیان یک اجنبی را سرمربی تیم امید گذاشته که این‌جوری مؤاخذه شود. آقای شرفی یادش هست زمانی که بنده سال 76 برق را قهرمان ایران کردم و به فجر سپاسی رفتم چه کاری کرد؟ همین آقای شرفی برق قهرمان را به دسته دوم رهنمون ساخت. آقای شرفی  استاد من، دوست قدیمی من یادت هست هر دفعه تیمت با فجر من بازی کرد فقط بازنده بودی؟ چون من 30 سال خاک  مملکتم را خوردم و شما آمریکا تشریف داشتید.

از کوثری بابت حرف‌هایش در تلویزیون ناراحت هستید.

من از حرف حق ناراحت نمی‌شوم ولی القا کردن حرف‌های دروغ به مردم کار پسندیده‌ای نیست. ایشان جلوی سعیدلو  می‌گفت پیروانی مدرک ندارد و هنوز برایم سؤال است چگونه جلوی خداوند پاسخگو خواهد بود. من مدرک A،BوC آسیا را که سال‌هاست گرفته‌ام. آقای کوثری بنده در کلاس‌های اساتید فوتبال جهان از جمله آقای بیلی، فوتورو، باب هافتون، ریچاد هیو، هورس وابرس کریتی، روته مولر،  ونگلوشی و... همین آقای ژوسف ونگلوش یکی از بزرگترین پروفسورهای فوتبال دنیا بوده‌اند. یا همین آقا در تلویزیون از تعویض‌ها ایراد گرفت، آخر چرا ندانسته تهمت می‌زنید. من با مصدومیت بازیکنانم و اجبار به تعویض روبه‌رو شدم وگرنه بعد از 30 سال می‌دانم چگونه تعویض انجام دهم.

البته برخی‌ها نیز از شما حمایت کردند.

من می‌گویم باید حق را گفت. کدام منطق قبول می‌کند ما حرفه‌ای‌تر از کره و ژاپن هستیم، آنها چندین سال است دارند زحمت می‌کشند و از من انتظار دارند در پنجمین مسابقه‌ای که تمام بازیکنانم را کنار هم می‌دیدم شق‌القمر کنم ضمن اینکه با تمام این حرف‌ها جلوی ژاپن بدشانس بودیم و فرصت‌های خوب گلزنی را از دست دادیم. ما حتی اگر ژاپن و کره را ببریم باز هم از آنها عقب  هستیم.

در مورد 3 بازیکن بزرگسالان که به همراه بردید همچنان انتقاد می‌شود.

اولاً اگر این سه نفر نبودند حتی احتمال داشت به یک‌چهارم نهایی هم نرسیم ضمن اینکه به جز ژاپن تمام تیم‌ها بازیکن بزرگسال داشتند و قبلاً هم گفته‌ام آقای افشارزاده و کفاشیان نیز خواستند از تمام ظرفیت‌ها برای نتیجه‌گیری استفاده کنیم.

چند درصد احتمال دارد در تیم‌ملی امید بمانید؟

احتمالش خیلی ضعیف است.

ممنون صحبت خاصی مانده؟

متاسفم برای افرادی که ناآگاهانه و مغرضانه صحبت می‌کنند آقایانی که صحبت از تجربه بین‌المللی می‌کنند بروند ببینند چه سالی با برق و فجر شیراز قهرمان ایران شدم و با این دو تیم به جام باشگاه‌های آسیا رفتم.    تهمت‌زدن و با آبروی دیگران بازی کردن در ظاهر سخت نیست ولی تاوان دارد و آقایان از خدا بترسند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
    0 0
    آقای پیروانی خسته تر از آن هستند که سرمربی یک تیم ملی باشند. انشا اله در همان شیراز موفق ترند.
  • بدون نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    0 0
    به نظر من آقای پیروانی بهترین گزینه بوده و هستند