دوشنبه شب بعد از کار روزانه و فرار از هوای آلوده به خانه برگشته و به تلویزیون پناه بردم.

زدم کانال سه. تبلیغ پخش می کرد: بزرگترین دستاورد ایرانیان را نشان می داد: پوشک بزرگسالان!
سپس برنامه طنز شبانه خوش نشین ها شروع شد. هر چه بیشتر روی سکانسها زوم کردم، نفهمیدم فیلمنامه نویس جدی نوشته یا شوخی!
از شوخی و جدی بگذریم. اصل داستان حول محور کلاهبرداری بود!
این واژه کلاهبرداری را نگه دارید تا برویم سراغ فیلم بعدی. برنامه ای بنام شوک شروع شد.موضوع سرقت مسلحانه بود و آدم ربایی. ریز قضایا از پشت دوربین مدار بسته نشان داده شد و نحوه پریدن پشت دخل کاسبان و طلا فروشان را نیز یاد گرفتیم و افسران آگاهی تاکید می کردند که هدف از نشان دادن صحنه ها آگاهی مردمی است!
خوب حالا واژه های سرقت مسلحانه و آدم ربایی را نیز نگه دارید تا برویم سراغ فیلم بعدی.
زدم کانال پنج. مجموعه ای در حال پخش بود بنام شاید برای شما هم اتفاق بیفتد. فیلمی که نشان می داد موضوعش طلاق از شوهر و رفتن به سوی مرد زن داردیگری بود که توسط هنرپیشه زن نقشش ایفا می شد.
خوب این موضوع را نیز باموضوعات قبل جمع بندی کنیم: کلاهبرداری+سرقت مسلحانه+آدم ربایی و طلاق.
اگر برخی بینندگان ماند بیکاران جامعه که لشگرشان هم کم نیست فیلم های دوشنبه شب را دیده باشند، خلاصه یکی از موضوعات بالا غیر مستقیم به آنها چشمک خواهد زد.
خوب ما به عنوان مدیران فرهنگی که میخواهیم سطح آگاهی مردم را بالا ببریم برای دقایقی خلوت کرده و بدور از شعار هایی که کارگردانان و تهیه کنندگان قبل از ساخت فیلم از آن استفاده می کنند؛ به واژه های بالا کمی عمیق فکر کنیم.
در سه ساعت این همه اطلاع رسانی توسط تلویزیون در زمینه های مختلف مانند کلاهبرداری، سرقت مسلحانه، آدم ربایی و طلاق شاهکاری است که تلویزیون های کابلی روپرت مردوخ در انگلستان و استرالیا و امریکا نیز انجام نمی دهند.
در حال نوشتن این متن ساعت 11:55 شب بودم که ناگهان دیدم کانال سه که فوتبال می داد قطع شده و برفک شد. کانال چهار هم همینطور. اما کانالهای دیگر کار میکردند. یک دقیقه ای گذشت تا از حالت برفک در آمده و مسابقه فوتبال ادامه یافت. البته کانال چهار 30 ثانیه هم طول نکشیده، درست شد.
یاد قدیم ها افتادم که اگر برنامه ای قطع می شد بلافاصله گل و آهنگ روی صفحه ظاهر می شد و بعد مجری حضور یافته و معذرت خواهی می کردکه بدلیل اشکال فنی مشکل حل شده و ادامه برنامه را ببینید...
خوب رسانه ملی با این ایراد فنی در پخش، شب ما را کامل کرد، گل بود به سبزه نیز آراسته شد.
راستی اگر بعد از خواندن این متن پشت میز نشسته و خواستیم فیلنامه ای را تایید کنیم اول به آینده کشور اسلامی، و زن و فرزند خود فکر کرده (اگر اعتقاد داریم) و بعد تاییدیه ساخت فیلم را امضا کنیم که خدای نا کرده زن و بچه خودمان اسیر موضوعات منفی فیلم های بالا نشوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112358

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیکارالدوله IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
    0 0
    یک نکته جالب در حرف های فرمانده انتظامی تهران بزرگ در برنامه شوک بود اینکه جرایم ادم ربایی امسال20% کاهش داشته وکشف این جرایم 89 % افزایش . من که ریاضیات بلد نیستم ایشان را بفرستید بانک مرکزی ریاضیات یاد بگیرد تا نزد اقای محمد جواد لاریجانی که می گوید قطعنامه با 112 رای مخالف در قبال 80 رای موافق تصویب شد!
  • ناصر OM ۱۱:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
    0 0
    البته از دیدگاهی دیگر می توان گفت که تلویزیون فقط یک آینه است. در جامعه ی امروز ما زور گیری، قتل، جنایت،... رو به گسترش است و به نظرم ریشه ی آن نه در تلویزیون و نه در عملکرد پلیس است بلکه این حاصل همان عدد و رقم هایی است که گاه بر سر آنها جنجال ها به راه می افتد مثل درصد رشد تورم، درصد رشد اقتصادی، درصد بیکاری،...اینها فقط چند عدد خالی نیستند اثر این عدد ها را می توان در تقابل با چاقوی یک جوان زور گیر در یک کوچه ی خلوت که همه ی موجودیت را می خواهد به خوبی حس کرد.
  • بدون نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
    0 0
    خوب بود