فارس: براساس اسناد منتشر شده از سوی پایگاه الکترونیکی "ویکی‏لیکس "، رژیم صهیونیستی به راه اندازی برنامه هسته‌ای اردن کمک می‏کند.

"شائول شوریف " مدیرکل سازمان انرژی اتمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو نه تنها هیچگونه اعتراضی به ساخت تاسیسات هسته‌ای اردن ندارد بلکه قرار است در این راستا به اردن نیز کمک کند.

بر اساس اعلام "ویکی‏لیکس " سازمان انرژی اتمی رژیم صهیونیستی با همکاری همتای اردنی‌اش یک کمیته مقدماتی در همین راستا تشکیل داده که این کمیته سرگرم بررسی پژوهش‏های زمین شناسی و آب شناسی در راستای اجرای طرح تاسیسات هسته‌ای اردن است.

"شائول شوریف " اعلام کرده که این کمیته نخستین بار در سال 2009 در شهر "امان " (پایتخت اردن) تشکیل جلسه داده و اکنون در انتظار تعیین زمان برگزاری نشست آینده است.

بر اساس این اسناد، "دیوید دانیلی " معاون مدیرکل سازمان انرژی اتمی رژیم صهیونیستی مدعی شده که اسرائیل تمایلی به سنگ اندازی در راه تحقق برنامه‌های هسته‌ای اردن ندارد ولی تل‌آویو در زمینه مسائل مرزی و نیز مسائل امنیتی مرتبط با تاسیسات هسته‌ای اردن اندکی نگرانی دارد.

بر اساس ادعای "ویکی‏لیکس " آمریکا بر اردن فشار می آورد که همچون امارات عربی متحده پیمان 123 را امضا کند ولی از طرف دیگر مصر بر اردن فشار می آورد که این پیمان را امضا نکند.

کشور اردن به دلیل در اختیار داشتن منابع غنی اورانیوم چندسالی است که به دنبال دستیابی به انرژی هسته‌ای می‌باشد و در همین راستا با کشورهایی از جمله آمریکا، کانادا، فرانسه، چین و کره جنوبی توافقنامه هسته‌ای امضا کرده است.

اردن در سال 1994 میلادی یک پیمان صلح با رژیم صهیونیستی (موسوم به وادی عربه) امضا کرد و پس از مصر دومین کشور عربی است که با دشمن اول جهان اسلام پیمان سازش دارد.

161/ن

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =