دوست و یار قدیمی آسانج خبر ساز ترین چهره جهانی در بحث انتشار اطلاعات محرمانه در فضای سایبر شده است. وی با اعلام اینکه قصد راه اندازی سایت جدیدی بنام اوپن لیکس دارد، مقامات سیاسی در جهان را کاملا آشفته کرده است.

دانیل دامشیت برگ، که مرد شماره دوی ویکی لیکس بوده اینک قصد دارد انقلاب جدید را در فضای سایبر در بحث تبادل اسرار اطلاعاتی ایجاد نماید.

وی گفته با راه اندازی سایت اوپن لیکس دات اورگ (openleaks.org) می خواهد انقلاب جدیدی را در عرصه اطلاعات و اسرار اطلاعاتی در جهان ایجاد کند.

طبق این نظر بزودی شاهد ارسال انبوهی اطلاعات از سوی فاش کنندگان کشورهای مختلف به سایت اوپن لیکس خواهیم بود. در واقع ماقمات کشورهای مختلف می توانند اطلاعات و اسرار اطلاعاتی کشورشان را برای اوپن لیکس ارسال نموده و دانیل دامشیت آنها را در سایت خود قرار دهد.

اگر چنین چیزی رخ دهد با نوعی هرج و مرج شدید اطلاعاتی در جهان روبرو خواهیم شد که می تواند تبعات منفی و مثبتی را در تمامی کشورهایی که اطلاعاتشان درز می رود، مشاهده کنیم.

اینکه ویکی لیکس را پروژه ای غربی بدانیم و اوپن لیکس را هم در راستای آن بدانیم تئوری دیگری است که فکر برخی از سیاسیون را به خود مشغول نموده است. به هر حال افشای اطلاعات و اینکه آیا اوپن لیکس می تواند مرجع قابل اطمینانی برای تایید اسرار کشورها باشد سوالاتی است که بدنبال این بحث مطرح می شود، اما چون هنوز در ابتدای داستان هستیم باید منتظر شد تا ببینیم واکنش سیاستمداران و واکنش افرادی که قصد افشای اسرار محرمانه کشور خود را دارند، چه خواهد بود.آیا وی نیز مانند آسانج دستگیر خواهد شد یا در نهایت این فاز افشا سازی به سمتی رود که روزی شاهد امریکا لیکس، فرانسه لیکس، آلمان لیکس و یا سازمان ملل لیکس، ناتو لیکس و یا حتی تمامی کشورها باشیم!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۱:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۲
    0 0
    و یا ایران لیکس!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۲
    0 0
    اگه ایران لیکس بیاد چی میشه ؟ گرچه بلافاصله می گین جعلیه کار صهیونیستهاتو و غیره