۰ نفر
۲۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸

کتاب «آینه در کربلاست» ترکیبی است از روایت، تطبیق، تحلیل و تذکر، این کتاب سیر تاریخی حوادث و رویدادها و چگونگی و چرایی واقعه عاشورا را با استناد به منابع و مآخذ دوره‌های گوناگون بیان می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «آینه در کربلاست» نوشته محمد رضا سنگری از سوی انتشارات قدیانی برای چهارمین‌بار منتشر شد. مطالب کتاب در 41 مرحله تدوین و نگارش شده ‌است که با ماجرای مرگ معاویه و ولیعهدی یزید و بیعت خواستن از امام حسین(ع) و خروج آن حضرت از مدینه آغاز می‌شود.

آن‌گاه از نامه‌های کوفیان به امام و روانه‌شدن سفیر سرفراز حضرت اباعبدالله (ع)، مسلم‌بن عقیل به آن دیار و رخدادهایی مانند بیعت کوفیان و عهدشکنی آن‌ها و شهادت مسلم بیان شده است و در ادامه به حرکت امام به سوی کربلا و نبرد میان دو سپاه و شهادت آن حضرت پرداخته شده است. ورود کاروان اسیران به شام، خطبه‌خوانی امام سجاد (ع) در شام و حضور کاروان در کربلا در روز اربعین از مطالب پایانی کتاب می‌باشد.

نویسنده کتاب در عین بهره‌گیری از منابع کهن، از متون و منابع جدید نیز غافل نبوده و از آن‌ها بهره گرفته است. در این کتاب بیان نکته‌ها و آموزه‌ها در پایان هر بخش، فرصتی برای عبرت‌آموزی، تنبّه و تذکر است که این شیوه مبتنی بر روش قرآن کریم می‌باشد.

همچنین نکته‌های بسیار و اطلاعات تازه‌ای در این اثر وجود دارد که محصول سال‌ها جستجو و تکاپوی نویسنده و عمری پژوهش و تحقیق پیرامون حادثه‌ عبرت‌آموز کربلاست.

191/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =