۰ نفر
۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۰

فارس: قرآن نوشته شده با خون صدام که در دوره حاکمیت رژیم بعث نگاشته شده، بعنوان نماد توحش این دیکتاتور در بغداد نگهداری می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی "گاردین "، برخی میراث به جا مانده از رژیم صدام، دیکتاتور معدوم عراق موجب ایجاد مناقشات و مجالات زیادی درباره نحوه حفظ یا نابودی آنها ایجاد کرده است. یکی از این موارد قرآن نوشته شده با خون صدام است.
بنا بر این گزارش، در حالی که برخی بر ضرورت حفظ اسناد تاریخی تاکید دارند، برخی دیگر تاکید می‌کنند که هر چیز باقی‌مانده از دوران صدام باید نابود شود.
گفته می‌شود که این قرآن در دهه 90با 27 لیتر از خون صدام نوشته شده است و در حال حاضر در یک مکان در بغداد نگهداری می‌شود.
"علی الموسوی " مشاور "نوری المالکی " نخست‌وزیر عراق گفت: قرآن مکتوب با خون صدام بعنوان نمادی از وحشی بودن این دیکتاتور حفظ خواهد شد اما در هیچ موزه‌ای نگهداری نخواهد شد زیرا مردم عراق نمی‌خواهند آن را ببینند. لذا تنها به یک موزه خصوصی مانند موزه‌هایی که یادگاری‌هایی از هیتلر و استالین را نگهداری می‌کنند، منتقل خواهد شد.
هشت سال قبل، این نسخه از قرآن از انظار پنهان شد و از سه سال پیش در مکانی واقع در یکی از مساجد بغداد که بسته بود، نگهداری شد.
"احمد السامرایی " رئیس سازمان اوقاف اهل تسنن در این‌باره اظهار داشت: این نسخه از قرآن میلیون‌ها دلار می‌ارزد. البته استفاده از خون برای کتابت قرآن حرام بود اما من از این قرآن طی حمله به عراق محافظت کردم. 48

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 117638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۳۰
    0 0
    خوب شد به درک اسفل السافلین واصل شد.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۱
    0 0
    خدا لعنت کند صدام و صدامیان را ان شاالله به قهرجهنم بروند.
  • کورش IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۱
    0 0
    خدا لعنت کند صدام و صدامیان را ان شاالله به قهرجهنم بروند.