مسافر قطری و هیات همراهش برای رایزنی ، بلافاصله از فرودگاه می روند دفتر سعیدلو تا سفر فشرده 10 ساعته بی کمترین وقفه ای آغاز شود. نشستی که دستور کارش انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا است، رای گیری روز 17 دی ماه.

سعیدلو در دفترش میزبان بن همام است که برای سفر به تهران فرناندو ، جدی ترین رقیب معان رئیس جمهور یران در انتخابات برای نایب رئیسی فوتبال آسیا را هم به همراه آورده است. بعد از رو بوسی و خیر مقدم نوبت به بحث های مقدماتی می شود. هنوز رئیس قطری فوتبال آسیا وارد بحث نشده ، سعیدلو شوکی را به مهمانان وارد می کند:« اتفاقا دیروز در دیدار با امیر قطر هم بحث انتخابات فوتبال کنفدراسیون آسیا و همکاری های مشترک دو کشور را داشتیم. شنبه هم دعوت شدم که به کشور شما بروم آقای بن همام .»

جمله ای که شوکی را به رئیس AFC وارد می کند. رئیس ورزش ایران در لفافه از این سخن می گوید که همین حالا ما رای فدراسیون قطر را در جیب داریم و به پیش می رویم تا آرای دیگر را بدست بیاوریم. سعیدلو برای رسیدن به نایب رئیسی فوتبال آسیا نیاز به 20 رای از مجموع 46 رای دارد، عدد مورد علاقه رئیس سازمان ورزش کشورمان که قطر را به همراه رای علی کفاشیان از حالا به همراه دارد و مانده تنها 18 رای دیگر.

//////////////

«خیلی خوشحالم که یک شب قبل از سفر ما ، امیر کشورم با رهبر و رئیس جمهور ایران دیدار داشت و دو کشور باری دیگر برتحکیم روابط دوجانبه تاکید کردند .» رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا اینگونه پاسخ استقبال گرم سعیدلو را در ابتدای کنفرانس مطبوعاتی اش می دهد. او البته لحظه ای بعد می گوید:« راستش مقوله انتخابات بحث جدایی است. من ترجیح می دهم با تیم خودم کار کنم. صادقانه بگویم دوست دارم جمعی دورم باشند که با هم نزدیکی افکار داریم. البته انتخابات دموکراتیک برگزار می شود و همه فدراسیون ها حق دارند آرای شان را بی هیچ دغدغه ای به هر نامزدی که دوست دارند بدهند.»

بن همام که صدایش کمی گرفته رودرروی خبرنگاران ایرانی نشسته و خیلی آرام به سوالات پاسخ می دهد. او هوشمندانه از انتخابات می گوید از اینکه تیمش را حمایت می کند تا رای بیاورند. تیمی که حداقل این طور به نظر می رسد که علی سعیدلو برای پست نایب رئیسی میان شان نیست.

//////////////

مانیلال فرناندو ، مردی کوتاه اندام با وزنی نزدیک به 200 کیلو گرم که به سختی راه می رود ، در میان جمعیت از رئیس قطری اش فاصله گرفته است. او به عکس بن همام این در توان راهپیمایی ندارد که طبقات ساختمان جدید سازمان لیگ ایران را طی کند و باید با آسانسور این دو طبقه را پایین برود ؛« بیا با فرناندو برو سخته برایش رفتن از پله» کفاشیان این جمله را به مهدی محمد نبی می گوید که دبیر فدراسیون فوتبال ایران است. هم با تعجب به این مرد نگاه می کنند . مردی که رئیس در سایه کنفدراسیون فوتبال آسیا لقب گرفته آن هم از کشوری کوچک به اسم سریلانکا که جایگاهی در فوتبال آسیا ندارد.

مقمات ایرانی که بسیاری از آنها تا به حال این مرد در سایه فوتبال آسیا را ندیده بودند باور نمی کردند بزرگترین تهدید برای فوتبال ایران این مرد است که چهره اش هیچ تناسخی با فوتبال ندارد. جلسه صبح در دفتر سعیدلو البته خیلی به نظر نمی رسد خوشایند بوده باشد. به همین دلیل است که یکی از مسئولان ورزش کشور در این باره به خبرآنلاین می گوید:« معلوم است که ته دل بن همام انتخاب سعیدلو نباشد. معلوم است او کار با این سریلانکایی را ترجیح می دهد که روی حرف رئیس حرف نزند و مطیع باشد. نگاهی به چهره اش بیانداز فکر کنم هرچه تا به حال هدیه گرفته را به دستانش بسته ، ساعتش را نگاه کن ، گردنبند طلاایش ، مچ بند طلایی که به دست دارد و... سعیدلو که هیچ وقت نمی رود بنشیند نگاه کند تا دیگران تصمیمگیری کنند. برای همین هم بود که از اول به بن همام گفت ما قبل از دیدار امروز با امیر قطر حرف زدیم. »

////////

پیشنهاد هیات کنفدراسیون فوتبال آسیا به مقامات ایرانی کاملا شفاف است:« ایران باید حتما یک کرسی در تشکیلات فوتبال آسیا داشته باشد. حالا فرقی ندارد ، ریاست ، نایب رئیسی و یا عضو هیات اجرایی . »این جمله ای بود که بن همام در سالن کنفرانس به زبان آورد. آنها البته در سفر به ایران از کشورمان انتظار داشتند تا این بار هم در کنار رئیس قطری از او حمایت کند برای آرایش این ترکیب را بچیند ، رای به دکتر چونگ و فرناندو برای عضویت در کمیته اجرایی فیفا . رای به نامزد ژاپنی و اماراتی برای انتخابات نایب رئیسی و البته رای موافق به بن همام برای ریاست تا در مقابل لابی تشکیلات اداره کننده فوتبال آسیا یک سهمیه برای ایران در تیم اداره کننده فوتبال آسیا در نظر بگیرد جایگاهی که البته باز هم نیب رئیسی نمی تواند باشد . بیشتر رای آنها عضویت مقام ایرانی در هیات اجرایی است ، یعنی انتخاب علی کفاشیان به جای علی سعیدلو.

//////

« من کارم را از دیروز شروع کردم» سعیدلو خنده ای به لب دارد وقتی این جمله را به خبرآنلاین می گوید و ادامه می دهد:« ترسی ندارم. می روم رقابت می کنم. رایزنی باید بکنیم. آخرش این است که رای نمی آوریم. من کارم را از دیدار با امیر قطر شروع کردم ، از دیروز با ایشان دیدار موفقی داشتیم.» سعیدلو البته شنبه آینده سفری یک روزه به دعوت امیر قطر به دوحه هم خواهد داشت. غیر از این مسئول ایرانی لابی هایش را با کشورهای چین ، ژاپن و کشورهای آسیای میانه داشته و می گوید:« خیلی هم نا امید نیستیم . به هر حال ما که نمی نشینیم و نگاه کنیم. فوتبال قطر در مقایسه با فوتبال ما حرفی برای گفتن ندارد. تازه اگر هم رای نیاوریم قرار نیست که قهر کنیم ، تعامل مان را ادامه می دهیم. این بازی ها باید برنده باشد برای مان. ما راه مان را آغاز کردیم.لابی های مان هم از طریق سیاسی شروع شده.»

سعیدلو خیلی ریلکس حرف می زند:« نباید ترسید ، مگر یادتان رفته من موفقیت سال 89 را پیش بینی کرده بودم و در روزهایی که دوستان از لفظ فاجعه برای بازی های آسیایی استفاده می کردند من از موفقیت سخن گفتم. این بار هم دلم روشن است.ما مسیر مان را داریم درست می رویم.»

////////////////

کنفرانس مطبوعاتی بن همام که تمام می شود ، او از اینکه با این سئوال مواجه شده کمی دلخور است؛« شما در این سفر فرناندو را به همراه آوردید که رقیب سعیدلو ست .» سئوالی که او البته در جوابش گفت:« خیالتان راحت باشد حتی اگر من هم برای فرناندو رایزنی کنم ، در انتخابات این همکارم هم کملا دموکراتیک باید به انتظا آرا بنشیند.»

سفر کمپین انتخاباتی بن همام اینجا به پایان رسیده بود . نشستی که به نظر نمی رسید غیر از کلنگ هایش اتفاق دیگری برای فوتبال مان داشته باشد . این را شاید می شد در این بخش از حرف های رئیس قطری هم به خوبی دید؛« رای شما در حمایت از من لطفی بود که شما به من داشتید اما من باید به اجبار و مسئولیتی که دارم از همه کشورها از جمله ایرا حمایت کنم. درباره میزبانی هایی که به دست نیاوردید هم اگر زیرساخت های این کار را داشته باشید طعا نه فقط من که همه آسیا افتخار می کند ایران میزبان بازی های مختلف باشد!»

/40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 117670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =