به ما گفته شد که انتشار این اثر دیگر در دستور کار انتشارات فرهنگستان هنر نیست در حالی‌که این اثر کتاب درسی شده و تا کنون هم پنج یا شش چاپ خورده است.

مشیت‌ علایی از توقف انتشار ویراست جدید «دانشنامه‌ زیبایی‌شناسی » خبر داد. علایی که سرپرستی ترجمه‌ «دانشنامه‌ زیبایی‌شناسی» را به عهده داشت، از توقف ترجمه و انتشار ویراست جدید این اثر خبر و توضیح داد که فعلا انتشار این اثر از دستور کار فرهنگستان هنر خارج شده است.

ویراست نخست «دانشنامه‌ زیبایی‌شناسی» به عنوان اثر برگزیده‌ی جایزه‌ی کتاب سال معرفی شده بود.

علایی در توضیح توقف انتشار ویراست جدید این اثر، به ایسنا گفت: قرار بود ویراست جدید این اثر با اضافه‌ کردن هشت مقاله‌ جدید منتشر شود و در حالی‌که هشت مقاله‌ این کتاب بر اساس مجلد‌های تازه‌ «دانشنامه‌ زیبایی‌شناسی» به زبان اصلی ترجمه شده و قرار بود اضافه شود، به ما گفته شد که انتشار این اثر دیگر در دستور کار انتشارات فرهنگستان هنر نیست؛ در حالی‌که این اثر کتاب درسی شده و تا کنون هم پنج یا شش چاپ خورده است.

همچنین اخیرا به قلم این منتقد و مترجم، مجموعه‌ی نقد‌های او بر ادبیات داستانی منتشر شده است. کتاب «شکل‌های زندگی» در ادامه‌ی تدوین مجموعه‌ی مقاله‌های علایی در حوزه‌ی نقد است که پس از انتشار مجموعه‌ی مقاله‌هایی در حوزه‌ی نقد شعر با عنوان «صداهای پرشورتر»، دومین مجلد از این‌گونه آثار است. این اثر مجموعه‌ی نقد‌هایی را دربر می‌گیرد که او در سال‌های اخیر در حوزه‌ی ادبیات داستانی تألیف کرده و از سوی نشر آمه منتشر شده است.

مشیت علایی متولد مشهد است. کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی را از دانشگاه تهران گرفته و تا کنون در حوزه‌های زیبایی‌شناسی و نقد ادبی، آثار تألیفی و ترجمه‌یی را عرضه کرده است که از آن جمله به «جستارهایی‌ در ‌زیبایی‌شناسی؛ مقالاتی ‌در ‌زیبایی‌شناسی‌ و هرمنوتیک» و «هنر و اخلاق» می‌توان اشاره کرد.

60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 117800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =