به گزارش فارس:

"نوح شیتمن " از کارشناسان اندیشکده بروکینگز در گزارشی فاش کرد که آمریکا و متحدانش برای تصویب قانون امنیت سایبری، نرم افزار مخرب استاکس‌نت را منحصراً برای حمله به رآکتور اتمی بوشهر طراحی کردند.

پایگاه اینترنتی "پریزون پلنت " (prison planet) در گزارشی نوشت: درحالی‌که طرفداران امنیت سایبری به طور مداوم بر ضرورت تصویب قوانینی که به دولت اوباما اختیار مسدود کردن اینترنت را به بهانه دفاع از زیر‏ساخت‏های حیاتی تاکید می‏کنند، همه نشانه‏ها حاکی از آن است که امنیت سایبری تنها یک برنامه تهاجمی برای توانا ساختن دولت آمریکا در اجرای حملات خود علیه سایر گروه‏ها و کشور‏ها است.

این گزارش می‌افزاید: این حقیقت را می‏توان در دستور‏العمل نیروی هوایی که جدیداً منتشر شده و در آن یکی از اهداف امنیت سایبری را ممانعت از فعالیت‏ شبکه‏های کلیدی دشمن توصیف شده است، یافت. بنابراین اگر یگ گروه افراطی سبب مسدود شدن شبکه‏های قدرت آمریکا شود یک حمله تروریستی است و به معنای جنگ است! ولی اگر نیروی هوایی آمریکا چنین عملی را در حق دیگران انجام دهد، صرفاً بخشی از امنیت سایبری خواهد بود!

"نوح شیتمن " (Noah Shachtman) ویراستار مجله "وایرد " ( Wired) که از همکاران مؤسسه بروکینگز " (مؤسسات و کانون‏های تفکر) است در این رابطه می‏گوید: "اشاره به عملیات تهاجمی در دستور‏العمل نیروی هوایی وی را شگفت‏زده کرده است، این سبکی نیست که معمولاً ما با دیگران سخن بگوئیم، زیرا این نوع کار‏های تهاجمی فوق سری است ".

وی افزوده است: به ما دائماً گفته می‏شود که تهدید‏های جنگ سایبری بسیار خطرناک است و به همین دلیل دولت نیازمند اختیاراتی برای بستن بخش‏هایی از شبکه اطلاعات جهانی است، حتی اگر کنگره آن را تصویب نکند، در حالی‌که می‏بینیم اقدامات قابل توجهی از جنگ سایبری که تاکنون در فضای سایبری صورت گرفته توسط آمریکا و یا متحدانش بوده است.

شیتمن در ادامه تأکید کرده است: به عنوان مثال حمله نرم‏افزار مخرب "استاکس نت " که منحصراً برای حمله به راکتور اتمی بوشهر در ایران تدارک دیده شده بود، را یکی از نشانه‏های شوم شروع جنگ سایبری قلمداد کردند و مدعی شدند که قانون امنیت سایبری باید برای دفاع از آمریکا و متحدانش علیه چنین تهدیداتی هر چه سریع‌تر به تصویب برسد. در حالی‌که شواهدی وجود دارد که حمله کرم استاکس‌نت برای از خط خارج کردن برنامه انرژی هسته‏ای ایران توسط اسرائیل صورت گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: با تجزیه و تحلیل برنامه‌نویسی استاکس‌نت و رمزگشایی کد آن، "لیام مارچو " (Liam O'Murchu) مدیر عملیاتی شرکت "سیمنتک " (Symantec) دریافت که به احتمال زیاد متهم پشت پرده حمله به ایران، اسرائیل است.

"ترت پست " ( Threat Post) در گزارشی می‏نویسد: شواهدی وجود دارد که نشان می‏دهد سازمان اطلاعات اسرائیل سازنده ویروس استاکس‏نت است، لیام مارچو موردی را ذکر کرد که محققان در کد این ویروس تاریخ 9 می 1979 را کشف کرده‏اند که تاریخی است که "حبیب اقانیان " یهودی برجسته ایرانی، مدت کوتاهی پس از انقلاب ایران اعدام شد.

/28201

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساشا IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
    0 0
    مرگ و دوصد مرگ و هزار بار مرگ بر اسراییل و متحد بی مغزش آمریکای جنایتکار.