رئیس مجلس با ابراز تاسف از اینکه در این یک سال برخی از افراد همچنان بر مدار گذشته خود سخنان تکراری سر می دهند و بیانیه می نویسند، ادامه داد: این ناشنوایی عمدی از پیام ملت، چیزی جز لجاجت نیست که نهایت آن ندامت است.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در نطق امروز خود با اشاره به حرکت نمادین مجلس شورای اسلامی در 7 دی ماه و محکوم کردن حوادث روز عاشورای سال 88 با راهپیمایی در صحن مجلس اظهار داشت: مجلس با این راهپیمایی نمادین به اقدامات غیر قانونی چند ماه پس از انتخابات پاسخی روشن اعلام نمود. همین حرکت آغاز خیزش ملت در 9 دی ماه سال گذشته گردید. بار دیگر عزت انقلاب اسلامی که بر 3 رکن معارف اهل بیت، امامت امت و هوشیاری ملی استوار است به جهان نشان داد.

به گفته وی، پس از چند ماه ماجراجویی دول غربی در پس انتخابات و اقدامات غیر قانونی عناصر داخلی، قیام 9 دی آتشفشان غیرت دینی و عزتمندی ملتی بود که برای صیانت از انقلاب اسلامی و حمایت از رهبری به خیابانها شتافتند.

رئیس مجلس پیام این راهپیمایی را  روشن خواند و گفت: انتظار بود دسیسه گران دریافت درستی از آن پیدا کرده باشند. کسی نباید تصور کند می تواند با ارکان فکری جامعه بازی کند. پیام 9 دی ایستادگی و پایداری ملی بر میثاق انقلاب خمینی بود که عزت و شرف ملت را در این 3 دهه تضمین نمود. پیام قیام 9 دی حمایت از اصل ولایت فقیه و پیشوای انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای بود که در تمام فراز و فرودهای پس از انتخابات سنگر نگهبانی از حقوق ملت بوده است.

لاریجانی ادامه داد: قیام 9 دی، سیلی محکمی بر صورت ایالات متحده آمریکا و چند کشور غربی بود که با همه پلشتی های اقدامات ضد انقلابی در روز عاشورا، به عنوان مراسم مذهبی به دفاع از آن پرداختند. پیام 9 دی آن بود که ادامه رفتار ماجراجویانه و فتنه گرانه در کشور با اراده ملت مواجه است.

رئیس مجلس با ابراز تاسف از اینکه در این یک سال برخی از افراد همچنان بر مدار گذشته خود سخنان تکراری سر می دهند و بیانیه می نویسند، ادامه داد: این ناشنوایی عمدی از پیام ملت، چیزی جز لجاجت نیست که نهایت آن ندامت است. تصور باطل از هر جانب این است که فکر شود با هر انتخابات انقلابی حادث می گردد. انتخابات وسیله تکامل انقلاب اسلامی است نه ابزاری برای به هم ریختگی.

وی ادامه داد: خردمندی به تسلب رای نیست که انسان را به استبداد می کشاند. کسی که موجب به رای خویش باشد دچار سقوط در کیش شخصیتی می شود. پیامبر (ص) فرمود "در دانایی آدمی همین بس که در مسیر تبعیت و پرستش خداوند باشد و در جهل آدمی همین بس که از رای خود خوشش آید."

رئیس مجلس با بیان اینکه مدارا با مردم توصیه پیامبر و اولیاء دین است نه ایجاد کشمکش، متذکر شد: در اینگونه کشمکش ها حق ظاهر نمی شود بلکه میدان جدال فراهم می شود. چه از منظر دینی و چه از منظر ملی امروز بیش از هر زمانی کشور نیازمند آرامش و وحدت جهت آبادانی و آسایش ملت است نه جدال گری.

/14111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 119149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
    0 0
    اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
  • عدالتخواه US ۰۸:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
    0 0
    جناب لاریجانی ، حال که شما حدیثی از حضرت محمد(ص) نقل فرمودید ، من نیزحدیث گوهرباری از ایشان برایتان نقل می کنم؛ حضرت محمد (ص) فرمودند : سه چیز است که در هرکس باشد منافق است اگرچه روزه بگیرد و نماز بخواند و حج و عمره هم انجام بدهد و بگوید من مسلمان هستم : 1.کسی که وقتی سخن می گوید دروغ بگوید 2.هنگامی که وعده ای بدهد تخلف ورزد 3.وقتی امین شمرده شود خیانت کند. ( نهج الفصاحه صفحه 268 حدیث 1280) و من الله التوفیق * ممنون میشم البته اگر منتشر کنید
  • سیاوش IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
    0 0
    مجلس برای حل مشکلات مملکتی ساخته شده و برایش از بیت المال هزینه میشود نه برای سخرانیهایی که ربطی به مصوبه ها و قوانین و غیره ندارد.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
    0 0
    آقا این مجلس شما که کولاکه...نترس...شجاع...مدافع حقوق ملت...کولاکه آقا...کولاک
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
    0 0
    آقای لاریجانی واقعا به آنچه می گویی اعتقاد داری
  • بدون نام DE ۱۲:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
    0 0
    آقای لاریجانی لطفا این مسئله رادرک کنید که هیچ جامعه ای یک دست نیست و نمیشود همه را وادار کرد تا با یک سوت ردیف شوند . جامعه ما از اقشار و طبقات مختلفی شکل گرفته که هرکدام داری منافعی و آلترناتیوی هستند که باید بدقت مورد مطالعه قرار گیرند . رئیس مجلس باید در شرایطی باشد تا حافظ منافع همه مردم بوده و نه فقط از یک جناح .
  • عبداله GB ۲۰:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
    0 0
    امیدوارم که نتیجه این کار‌ها ندامت باشد. ندامت کسانی که وقوعش مورد رضایت خداوند و به نفع مظلوم باشد.
  • عبداله GB ۲۰:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
    0 0
    و سيعلم الذين ظلموا أيّ منقلب ينقلبون
  • بدون نام AU ۰۹:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
    0 0
    من فقط دوست دارم واقعا بدانم جناب آقای لاریجانی بعد از این حرفها چه احساسی نسبت به خودشان پیدا میکنند؟ از خبرانلاین ممنون میشوم نظر رو بگذارند
  • بی طرف IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
    0 0
    سران فتنه فقط و فقط به خا طر منافع خودشون مردم رو به جون هم انداختن اگه یه نگاهی به گذشته این افراد بیاندازید تفاوت رادر شعارهای جوان پسندشون با اعمالشون می بینید.