شرکت معماری روسی رمی‌استودیو طرح ساخت زیست‌کره‌ای را ارائه کرده که با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های مقاومت در برابر بلایای طبیعی، می‌تواند بر روی آب نیز شناور بماند و مسافران خود را در امان نگاه دارد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزمگ، این هتل-کشتی به گونه‌ای طراحی شده که در برابر طوفان‌ها، امواج جزرومدی و بالا رفتن سطح آب اقیانوس‌ها در کنار پدیده‌های مخربی از قبیل زلزله و دیگر فجایع طبیعی مقاوم باشد. این هتل می‌تواند که بر روی آب شناور است، محیطی پایدار و پاک و سبز را با عملکردی کاملا مستقل برای مهمانان و ساکنانی فراهم خواهد آورد که احتمالا هرگز نباید این هتل را ترک کنند!

این طرح که معماری آن از صدف‌ها الهام گرفته شده، از سیستم ویژه‌ای برای تحمل بار برخوردار است که با توزیع متناسب وزن، آن را در برابر زمین‌لرزه‌ها مقاوم می‌کند؛ در حالی‌که چارچوب‌های از پیش‌ساخته‌شده امکان ساختن سریع و ساده این ساختمان‌های صدفی شکل را فراهم خواهد آورد.

باغ‌های داخلی این ساختمان‌ها با ایجاد فضای گلخانه‌ای و ذخیره کافی نور روز (برای تامین انرژی اتاق‌های این هتل) مناظر شگفت‌انگیزی را برای ساکنین به وجود می‌آورد. در ساخت این هتل از سلول‌های خورشیدی، سیستم جمع‌آوری آب باران و پنجره‌های خود تمیزشونده نیز استفاده خواهد شد.

جدا از ویژگی‌های سبز این هتل، به نظر می‌آید طراحی شگفت‌انگیز آن از فیلم‌های علمی-تخیلی گرفته شده و از آن‌جایی‌که شرکت رمی‌استدیو این طرح را با همکاری اتحادیه بین‌المللی معماری و به عنوان بخشی از برنامه «معماری برای بقا در شرایط فجایع طبیعی» ارائه کرده، امید می‌رود گسترش گرمای جهانی به حدی نرسد که بشر به استفاده از چنین هتل‌هایی نیاز پیدا کند.
50

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 119895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =