آئودی رابط جدید انسان و ماشین این شرکت را در سی‌ای‌اس 2011 به نمایش گذاشت. این رابط لمسی که از پردازنده Tegra استفاده می‌کند، علاوه بر ارتباط مستمر با گوگل‌ارث، قابلیت تشخیص دست‌خط را نیز خواهد داشت.

محبوبه عمیدی: در این تصویر رابط جدید انسان و ماشین آئودی را می‌بینید که در سی‌ای‌اس 2011 به نمایش درآمده است. برد الکترونیکی که در سمت چپ تصویر می‌بینید، پردازنده Tegra ساخت NVIDIA است که در بسیاری از تبلت‌ها و نت‌بوک‌ها نیز می‌توان مشابه آنرا دید. در بخش سمت راست تصویر، یک چرخ میانی را می‌بینید که مانند اسکرول ماوس عمل می‌کند اما به مراتب بزرگ‌تر شده و بخش اعظم ارتباط میان راننده و ماشین به آن واگذار شده است.

رابط لمسی جدید آئودی

به گزارش autoblog، این رابط انسان و ماشین که اولین‌بار در آئودی8 به کار گرفته شده، به زودی به سری 7 آئودی و نمونه‌های تازه سری 6 و 3 راه خواهد یافت و تا دو سال آینده بخشی از اتومبیل‌های تولید شده توسط این شرکت خواهد بود.

این نمونه تازه از رابط انسان و ماشین قابلیت تشخیص دست‌خط را نیز در کنار امکان جابجایی عرضی صفحات گرافیکی، زوم روی آنها و مواردی از این دست خواهد داشت. استفاده از این رابط کاربری می تواند تجربه مشابهی برای دارندگان آی‌فون، آی‌پاد و مک‌بوک تاچ‌پد باشد.

در نمایشی کوتاه و خصوصی از توانایی‌های پردازنده این رابط به مواردی مانند نمایش خوب و ارتباط پیوسته با گوگل‌ارث، همراهی با یک سیستم تازه ناوبری و نمایش فوق‌العاده گرافیک سه‌بعدی اشاره شده است.

آئودی ادعا می‌کند بیش از صد مهندس و کارشناس نرم‌افزاری رابط کاربری برای طراحی و ساخت این رابط به همکاری دعوت شده‌اند، به خوبی می‌توان نتایج این همکاری را در قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این سیستم مشاهده کرد.

50173

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 121563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    خوب بود اگه میشه سوناتا2011 بگذارید