افشین قطبی حسابی سرحال است، با همه شوخی می کند، برای همه وقت می گذارد و دوستان خوبی میان خبرنگاران غیرایرانی پیدا کرده است.

علی عالی، دوحه /هرچند بحران بزرگ میان خبرنگاران ایرانی انگلیسی حرف زدن سرمربی تیم ملی است اما مجموعه تیم ملی می خواهند «بین المللی» رفتار کنند، شعاری که افشین قطبی از ابتدا روی آن تاکید داشت و برای همین وقتی خبرنگار ایرانی در کنفرانس مطبوعاتی از محمد نصرتی سئوالی پرسید، این بازیکن آهسته به قطبی گفت: «انگلیسی جواب بدم دیگه؟» و قطبی هم با تکان سر حرفش را تایید کرد. حالا تیم ملی بعد از برد عراق برای خودش «کلاس» دارد و همه این را فهمیده اند.

معمولا در کنفرانس های مطبوعاتی از سرمربی ها درباره بازی آینده می پرسند اما خبرنگاران خارجی هم جنس قطبی را تشخیص داده اند و وسط کنفرانس ناگهان خبرنگار شبکه ARD می پرسد: «شما یک مربی بین المللی هستید، فکر می کنید آسیا بتواند در آینده پیشرفت کند؟» و افشین قطبی پاسخ می دهد: «دنیا مانند دهکده‌ای کوچک است که سرعت تبادل اطلاعات در آن بالا رفته است و همه سریع از اتفاقات آگاه می‌شوند. فوتبال آسیا آینده خوبی دارد اما باید در زمینه‌های مختلف سطح خود را بالا ببرد. لیگ اروپا سطح بالایی دارد اما می‌بینید لیگ آسیا چنین شرایطی ندارد. سازماندهی و تیم پشت تیم در فوتبال آسیا به خوبی وجود ندارد و باید در این زمینه کار شود.»

همه آماده هستند

بازیکنان تیم ملی سر تمرین حاضر بودند، همه آمده بودند تا در ترکیب بازی باشند، از مسعود شجاعی که بزرگترین حاشیه بازی اول بود تا شهاب گردان و سیدجلال حسینی، همه می خواهند برای مسابقه با کره شمالی خودشان را به قطبی تحمیل کنند. سرمربی تیم ملی می گوید: «ما می خواهیم تا آخرین قطره خون بجنگیم و با جام برگردیم، ما قهرمانی را می خواهیم.» پیت بیوتر، کمک مربی ایران هم امیدوار است. او در مورد بازی برابر کره شمالی می‌گوید: «آنها دفاع بسیار محکمی دارند که در کارهای تیمی دفاعی هم موفق عمل می کنند. بازیکنان کره شمالی منظم و ماشینی بازی می کنند و این کار را برای بازیکنان تیم ملی ایران سخت و دشوار می کند. با این حال تلاش ما این است که بتوانیم در این دیدار به پیروزی برسیم.» علی کفاشیان و مهدی محمدنبی هم خودشان را به تمرین رسانده بودند تا همه چیز سرحای خودش باشد.

کری قبل از بازی

کنفرانس مطبوعاتی حسابی شلوغ است، همه از سر و کول هم بالا می روند. سرمربی کره ای ها اعتقاد داشت: «به لحاظ روانی شاید نبردن ایران روی بازیکنان و کادر فنی ما تاثیر بگذارد اما اکنون خوشبختانه شرایط خوبی داریم و جام ملت‌ها فرصت خوبی است که بتوانیم اولین پیروزی‌مان را برابر ایران کسب کنیم.» اما قطبی نظر دیگری دارد: «این خاصیت فوتبال حرفه‌ای است. من پس از 30 سال به ایران بازگشتم و مردم استقبال بسیار گرمی از من داشتند. من دوست دارم قهرمانی را به مردم ایران هدیه کنم و همان طور که عراق با قهرمانی در سال 2007 موجب اتحاد و همبستگی در بین مردمش شد، من این آرزو را برای مردم ایران دارم. کره شمالی تیمی است که در جام جهانی حضور داشته و من بازی‌های آن‌ها را از نزدیک تماشا کردم. نسبت به تفکر و نوع بازی‌شان شناخت دارم. بازی با کره شمالی برای تمام تیم‌ها حتی برای تیم پرقدرتی چون برزیل دشوار است.»

40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام OM ۱۷:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۴
    0 0
    بابا جقدرما ايراني ها احساسي هستيم با يه برد بين الملي و با يه باخت دنيا به به اخر ميرسه ول كنيد قطبي به درد تيم ايران نميخوره و درستر بكم ايران ملي بوش درست وحسابي نداره فقط ايمان مبعلي بكي نكي بهتره بقيه هيج هيجن ممنون
  • امیر IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۴
    0 0
    چرا حرفه چرت میزنی عزیزه من؟؟
  • بدون نام US ۲۰:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۴
    0 0
    با تشکر از گزارش خوبتون اما خوب نیست که زود پیش داوری کنیم بازی روی چمن سبزه و تیمی بین المللیه که برنده بیرون بیاد