در آخرین تحلیلها، سازمان ملی جوانان از سوی دولت نیز به عنوان سازمانی در معرض انحلال معرفی شده است.

امیدسلیمی بنی: اکنون دیگر، مقامات دولتی نیز در اخبار و تحلیلهای خود می گویند سازمان ملی جوانان در معرض انحلال است. زیرا نمی شود امیدوار بود با بودن اشخاص قوی و صاحب نفوذ در سازمان تربیت بدنی که اصلی ترین قسمت از بدنه وزارت ورزش و جوانان را تشکیل می دهند، دیگر مجالی برای سازمانی مانند سازمان ملی جوانان پیش آید.

از این روست که مدیرکل امور استانهای گروه مشاوران جوان رئیس جمهور نیز می گوید سازمان ملی جوانان در وزارت ورزش ادغام نخواهد شد، بلکه به معنای واقعی کلمه، "منحل" می شود. هر چند به نظر می رسد هنوز این سازمان بی سرپرست باقی مانده تا سازمان ملی جوانان نیز مانند مخاطبان خود، رها شوند.

از سوی دیگر، با وجود قطعی شدن طرح تشکیل "وزارت ورزش و جوانان"، چهره های بانفوذ عرصه ورزش، از جمله علی سعیدلو معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی، تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا از تصویب نهایی این طرح در سایر مراجع قانونی، به شکلی که فعلا مطرح شده، جلوگیری کنند. ولی در این میان، سازمان ملی جوانان، همچنان بی متولی و بی سرپرست، مانند جوانان یتیم، رها شده است.

سازمان ملی جوانان، اکنون بدون رئیس است و کسی حاضر نشده مسئولیت امور جاری این سازمان را عهده دار شود. تا جایی که یکی از معاونان این سازمان رسما اعلام کرده نزدیک به نیمی از کارکنان، در محل کار خود حاضر نیستند و در جرگه "دورکاران" درخواهند آمد.

در این میان البته، تنها چیزی که مغفول مانده، بودجه 38 میلیارد تومانی این سازمان است که مخالفان بارها گفته اند در فعالیتهای غیر واجب، بی تاثیر و غیر قابل دفاع، صرف شده است. بودجه ای که زمانی تنها 2 میلیارد تومان بود، ولی با برآوردن آفتاب اقبال در طالع مهرداد بذرپاش، به سازمان ملی جوانان تزریق شد تا حاصل آن، طرحهایی باشد که چندی اسباب انتقاد و احیانا تعجب منتقدان بود.

42/133

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    0 0
    عملا این سازمان هیچ نقش مثبتی نداشته کارکرد آن بسیار ضعیف وبودن آن حیف ومیل بیت المال است.انحلال آن نشان از درایت دولت دهم دارد.
  • بدون نام US ۲۳:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    0 0
    بودجه 38 میلیارد تومانی ببین با این پول چند تا میشد قطار جدید برای مترو و اتوبوس جدید برای بی آر تی مخصوصا مسیر راهن تجریش و ... گرفت و.اقعا که بودجه مملکت رو اینطور هدر میدن
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۹
    0 0
    مگه خودش 2 ملیارد رو 38 ملیارد نکرد میشه بودجه 17 سالش یک جا بعد هم با عملکردش همش رو هدر کرد اگه این بودجه تو تحقیقان دامشگاهی هزینه میشد چند برابر جواب میگرفتیم ؟ زنده باد درایت